زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در مراسم ویژه رتبه مارشالی به دوستم اعطا گردید

در مراسم ویژه رتبه مارشالی به دوستم اعطا گردید

author avatar
15 Jul 2020 - 15:57
در مراسم ویژه رتبه مارشالی به دوستم اعطا گردید
author avatar
15 Jul 2020 - 15:57

شبرغان(پژواک، ۲۵ سرطان ۹۹): به اساس فرمان رییس جمهور محمد اشرف غنی، رتبه مارشالی به عبدالرشید دوستم توسط عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در مراسم ویژه اعطا گردید.

رتبه مارشالی که عالی‌ترین نشان نظامی در افغانستان می باشد، به عبدالرشید دوستم امروز در شهر شبرغان ولایت جوزجان ، اعطا گردید.

فرمان رییس جمهور غنی توسط محمد شاکرگار، رئیس دفتر ریاست جمهوری به خوانش گرفته شد . در این فرمان آمده است :« براساس فقره ۱۹ و ماده ۶۴ قانون اساسی افغانستان، رتبه مارشالی را به شخصیت سیاسی کشور محترم عبدالرشید دوستم "به پاس خدمات ایشان در حل بن بست‌های سیاسی و تامین ثبات کشور، اعطا می‌نمایم.»

براساس این ماده اعطای مدال‌ها، نشا‌ن‌ها و القاب از صلاحیت رئیس جمهور است. رتبه مارشالی نیز توسط عبدالله عبدالله بر شانه‌های آقای دوستم نصب شد.

داکتر عبدالله عبدالله در این مراسم با اظهار تبریکی رتبه مارشالی به دوستم با اشاره به افزایش خشونت‌ها توسط طالبان  گفت:« هر جانبی که به این فکر و غرور است که از راه جنگ میتواند به بحران جنگ نقطه پایان گذارد دراشتباه است چون همه مردم کشور جنگ را درچهل سال گذشته تجربه کرده اند وطی این مدت  به نتیجه مطلوبی دست نیافتند.»

وی درادامه افزود:« اکنون که زمینه  برای گفتگو ها مساعد شده، مسئله تبادله اُسراء نیز حل و تکمیل خواهد شد تا هیچ بهانه برای آغاز روند گفتگو بین دو طرف باقی نماند ،ما علاقمندیم تا با مفاهمه و ارایه طرح های معقول برای ختم بحران جنگ درکشور, هردو طرف به یک نتیجه مثبت برسند تا مردم نفس راحت بکشند.»

عبدالله در بخشی از صحبت های خود افزود:( رتبه مارشالی براساس توافق سیاسی به آقای دوستم اعطا شده است.)

مارشال دوستم  که در این مراسم سخنرانی می کرد، گفت :« اگر شش ماه برای من فرصت داده شود واعتماد صورت گیرد گلیم طالبان را ازافغانستان برمیچینم .»

وی در ادامه افزود:« عملکرد من نسبت به سایرنظامیان متفاوت است و من شناخت دقیق از جغرافیای کشور دارم و میتوانم در فاصله شش ماه بدون کمک نیرو های خارجی به جنگ و نا امنی درکشورخاتمه دهم .»

وی خاطرنشان ساخت که اگر طالبان خواب ایجاد حکومت امارتی را می بینند اکنون وقت این مسایل گذشته است و به هیچ وجه  ممکن نیست تا چنین حکومتی تشکیل شده و دست اوردهای نزده سال اخیرحکومت نادیده گرفته شود.

مارشال گفت : «  فقط کافیست بالای من اعتماد صورت گیرد و برایم فرصت داده شود خودم یکجا با نظامیان وقوماندانان نیرو های پولیس محلی ، اردو ، امنیت ملی،  پولیس و خیزش های مردمی به حساب طالبان میرسم .»

او پیرامون پروسه صلح و تامین آتش بس دایمی گفت :« طالبان اکنون بهانه جویی دارند و برای رهایی چند طالب محدود به گونه جنگ را درکشورادامه میدهند،  اما موضع من این است که طالبان موجود از بند رها شوند وقتیکه طالبان رها شده کاری ازپیش برده نتوانستند متباقی آنها نیز کاری انجام داده نمیتوانند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر