زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مرحلۀ نخست امتحان کانکور امروز در ۱۷ ولایت کشور آغاز شد

مرحلۀ نخست امتحان کانکور امروز در ۱۷ ولایت کشور آغاز شد

author avatar
19 Jul 2020 - 12:21
مرحلۀ نخست امتحان کانکور امروز در ۱۷ ولایت کشور آغاز شد
author avatar
19 Jul 2020 - 12:21

کابل (پژواک، ۲۹سرطان ۹۹): وزارت تحصیلات عالی می گوید که مرحلۀ نخست امتحان کانکور با در نظر گرفتن رهنمود های صحی وزارت صحت عامه امروز آغاز شد.

محمد حنیف فرزان معاون سخنگوی وزارت تحصیلات عالی به اژانس خبری پژواک گفت که مرحله نخست امتحان کانکور ولایت های ارزگان، بادغیس، پکتیکا، پنجشیر، دایکندی، زابل، سرپل، سمنگان، غور، فراه، کندز، کندهار، کنر، لوگر، نورستان، نیمروز و میدان وردک امروز آغاز شد.

به گفته اى او امتحان کانکور از میان این ولایت ها در ارزگان و نورستان امروز پایان می باید، اما در سایر این ولایت های شامل مرحله نخست، فردا هم ادامه پیدا می کند

وی افزود که امتحان کانکور در فضای باز و با رعایت کردن رهنمودهای وزارت صحت عامه برگزار می شود.

پوهندوی دوست محمد فیضی، رئیس هئیت امتحانات کانکور، صبح امروز هنگام برگزاری امتحان کانکور در غور گفت که آنها این آزمون را در سه روز برگزار می کنند.

فیضی می گوید که امروز یک هزار تن در امتحان شرکت کرده اند.

به گفته اى وی، از میان ۲۷۳۵ داوطلب کانکور در غور ۶۸۵ تن آنها را دختران تشکیل می دهند.

به اساس معلومات معاون سخنگوی وزارت تحصیلات عالی به ، مرحله دوم این امتحان که از روز چهارم عید قربان آغاز می شود و هشت ولایت (هلمند، غزنی، پکتیا، خوست، کاپیسا، بامیان، لغمان وهرات) را در برخواهد گرفت.

او می گوید که مرحله سوم امتحان کانکور که ۷ روز پس از عید قربان راه اندازی خواهد شد، ولایت های فاریاب، جوزجان، بلخ، پروان وبغلان را شامل می شود.

معاون سخنگوی وزارت تحصیلات عالی می گوید که مرحله چهارم امتحان کانکور، در ولایت های ننگرهار، تخار وبدخشان برگزار خواهد شد.

به اساس معلومات اداره ملی امتحانات کانکور، مطابق پلان احتمالی، روند اخذ امتحانات کانکور در ۳۳ ولایت کشور در چهار مرحله الی اخیر اسد تکمیل خواهد شد و امتحان کانکور در ولایت کابل، از اول سنبله طی شش یا هفت مرحله، تنظیم می گردد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر