زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک فارم تولید جوجه ماهی در بلخ به بهره برداری سپرده شد

author avatar
30 Jul 2020 - 09:56
author avatar
30 Jul 2020 - 09:56

کابل(پژواک، ۹ اسد ۹۹): وزارت زراعت می گوید که یک فارم تولید ماهی که سالانه ظرفیت تولید یک میلیون جوجه‌ ماهی را دارد، دربلخ به بهره برداری گذاشته شد.

در خبرنامه وزارت زراعت، مالداری و آبیاری که یک نسخه آن در دسترس آژانس خبری پژواک قرارگرفته آمده است که این فارم به کمک وزارت زراعت برای یکی از سرمایه گذاران ایجاد شده که در آن تولید، تکثر ماهی صورت می گیرد. 

منبع می نویسد که این فارم ظرفیت تخمینی تولید یک میلیون جوجه‌ماهی در یک سال را دارد، وزارت زراعت، حدود دو سال قبل، یک فارم «هیچری» (یا تولید و تکثیر) جوجه‌ ماهیان گرم‌آبی را در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ از طریق پروژه‌ ملی باغداری و مالداری «NHLP» در محدوده‌ی ۲۰ جریب زمین ایجاد شده است.

درخبرنامه آمده ،در جریان کار ساخت و فعالیت این فارم، توسط مسوولان و همکاران فنی زون شمال پروژه‌ ملی باغداری و ماللداری وزارت زراعت تا به ثمر رسیدن، به گونه‌ دقیق نظارت می‌شد.

وزارت زراعت می گوید در این مدت، کارکنان فارم یادشده، از کارمندان پروژه‌ی ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت راهنمایی‌های لازم را دریافت می‌کردند.

در خبرنامه به نقل حاجی خلیل احمد مالک این فارم أمده است که در اوایل به تولید جوجه‌ماهی و فروش آن به بازار، امید چندانی نداشت اما حالا به دلیل به ثمر رسیدن فارمش، خوش است. او که در حال حاضر فروش جوجه‌ماهی را برای فارم‌داران ولایت بلخ و حتا بعضی از ولایت‌های شمال آغاز کرده است، از کارش ابراز رضایت می‌کند.

موصوف ضمن تقدیر از کارهایی که وزارت زراعت برایش کرده، می‌گوید حال باور دارد که آینده‌ بسیار درخشانی در انتظار کار وبارش هست و می‌تواند ازیگانه فارم تولید و تکثیر جوجه‌ماهی در زون شمال، مفاد بسیاری به دست بیارود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر