زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

درايام عيد ٢٥٠ رويداد ترافيکى و جنايى درهرات ثبت گرديده است

درايام عيد ٢٥٠ رويداد ترافيکى و جنايى درهرات ثبت گرديده است

author avatar
3 Aug 2020 - 16:10
درايام عيد ٢٥٠ رويداد ترافيکى و جنايى درهرات ثبت گرديده است
author avatar
3 Aug 2020 - 16:10

شهر هرات (پژواک، ١٣ اسد ٩٩): مسوولان صحى هرات مي گويند که در چهار روز عید قربان، دو تن در پی رویدادهای ترافیکی در اين ولايت کشته و ١٧٠ تن زخمى شده اند وده ها واقعۀ جنايى ثبت گرديده است .

داکتر عارف جلالی سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات امروز به اژانس خبرى پژواک گفت که کشته و مجروحین رویدادهای ترافیکی همه جوانان، نوجوانان ، کودکان وبرخی زنان اند.

وی علت این رویدادهای ترافیکی را تیز رانی و عدم مراعات نمودن قوانین و مقرارت ترافیکی خوانده، می گوید که ١٧٠ مجروح و دو کشته رویدادهای ترافیکی از سطح شهر و ولسوالی ها به شفاخانه حوزوی هرات انتقال شده اند.

 به گفتۀ موصوف، افزون بر ثبت رویدادهای ترافیکی، درچهار روز عید قربان، ٨٠واقعه چاقوخوردگی، ٩٥ واقعه لت وکوب شهروندان و هشت مورد مرمی خوردگی نیز در شفاخانه حوزوی این ولایت ثبت شده است.

سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات می گوید که در چهار روز عید هفت کودک نیز در نتیجه بازی با تفنگچه های پلاستیکی از ناحیه چشم به شدت آسیب دیده اند.

وی افزود،  وضعيت صحى بیشتر مجروحین رویدادهای جنایی خوب است و دربخش های گوناگون این شفاخانه بستری اند.

در همین حال برخی از مجروحین رویدادهای ترافیکی که در شفاخانه حوزوی هرات بستری اند، علت رویدادهای ترافیکی را ازدحام بیش ازحد در اين ولايت و کوچک بودن سرک ها میدانند.

عبدالاحمد یک تن از مجروحین رویدادهای ترافیکی به پژواک گفت: "متاسفانه شهر به حدی بیروبار شده که بسیار به مشکل میتوان ده کیلومتر را با موتر یا موترسایکل برویم و اگر خود ما متوجه باشیم که حادثه نکنیم، کسی دیگری باعث حادثه میشود، متاسفانه دولت هم هیچ توجه ی نمی کند."

برخی از شهروندان هرات نیز علت رویدادهای ترافیکی در شهر را ازدحام بیش ازحد میدانند و از حکومت میخواهند که برنامه اساسی برای موترهای بدون اسناد و ویشی روی دست گیرد.

پژواک تلاش کرد دیدگاه  مسوولان مدیریت ترافیک را نیز در مورد ازدحام بیش از حد و وقوع رویدادهای ترافیکی بدست بيارود ؛ اما با تماس های پی هم مسوولین این اداره حاضر به پاسخ نشدند.

اما پولیس هرات به پژواک می گوید که عاملان اکثر رویدادهای جنایی از سوی پولیس بازداشت و دوسيه های شان به نهادهای عدلی و قضایی سپرده شده است.

این درحالیست که درچهار روز گذشته شهر هرات شاهد دو رویداد خونبار انفجاری و یک حملۀ بوده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر