زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نیزه بازی یک بار دیگر در پکتیکا در حالت رشد است

نیزه بازی یک بار دیگر در پکتیکا در حالت رشد است

author avatar
3 Aug 2020 - 11:13
نیزه بازی یک بار دیگر در پکتیکا در حالت رشد است
author avatar
3 Aug 2020 - 11:13

شرنه(پژواک،۱۳اسد۹۹):شماری از باشنده گان ولایت پکیتکا می گویند که نیزه بازی دراین ولایت در حالت رشد است اما در این ولایت میدان مشخص برای این بازی وجود ندارد.

باشنده گان پکیتکا از سراسپ در یک میدان گرد و خاک آلود به نیزه بازی می پردازند.

راز محمد پاچاخیل یک تن از ورزشکاران این رشته ورزشی در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که نیزه بازی یک باردیگر در این ولایت در حالت بهبود قرار دارد.

وی افزود:«از قرن ها به این طرف مردم پکتیکا در عروسی ها، نامزدی، عید، سال نو و در دیگر روز ها این بازی را انجام میدهند، که به دلیل جنگ های داخلی این بازی کم شده بود اما حالا با گذشت هر روز در حالت بهبود قرار دارد.»

نیاز محمد یک بازیکن دیگر نیزه بازی به پژواک گفت که از ده سال به این طرف نیزه بازی را در روز های خاص انجام میدهد.

او گفت:«این بازی از پدران و پدرکلان های ما به ما میراث مانده ، زیاد همرایش علاقه دارم، من با چهار لک تنها برای این بازی اسپ خریداری کرده ام، اسپ من برای نیزه بازی تربیه شده، برعلاوه نیزه رقصیدن در میدان را نیز یاد دارد.

شربت خان یک بازیکن سابق نیزه بازی به پژوک گفت که این بازی از گذشته در نقاط مختلف افغانستان رایج بوده و باید این فرهنگ تقویه و زنده نگهداشته شود.

وی افزود:«من هم میبینم که این بازی در حالت بهبود است، در گذشته تنها در روز های خاص این بازی راه اندازی می شود اما حالا هر روز جمعه این بازی راه اندازی می شود که یک کار خوب است.»

شماری از بازیکنان دیگر نیزه بازی نیز نظر مشابه داشتند و می گفتند که برای این بازی میدان خاص وجودندارد و حکومت باید در این راستا توجه خاص نماید.

محمد آمین به نماینده گی از آمریت المپیک ولایت پکتیکا در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که به واقعیت که در این اواخر نیزه بازی دراین ولایت در حالت بهبود قرار دارد.

وی گفت:«ما پیشنهادات در مورد نیزه بازی و بازی های دیگر را به کابل ارایه کرده ایم و هر زمانی که منظور شود، هر چه عاجل میدان نیزه بازی نیز ایجاد خواهد شد.»

قابل ذکر است که برعلاوه نیزه بازی، شماری از جوانان در این ولایت مصروف بازی کرکت، والیبال ، فوتبال و دیگر ورزش ها می باشند اما آنها از نبود میادین ورزشی شکایت دارند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر