زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

افغانستان امروز میزبان دو “نشست بین المللی برای صلح” در کشورمی باشد

افغانستان امروز میزبان دو “نشست بین المللی برای صلح” در کشورمی باشد

author avatar
4 Aug 2020 - 09:49
افغانستان امروز میزبان دو “نشست بین المللی برای صلح” در کشورمی باشد
author avatar
4 Aug 2020 - 09:49

کابل (پژواک،۱۴اسد ۹۹): وزارت امور خارجه افغانستان می گوید که امروز میزبان دو نشست به اشتراک نماینده گان برخی کشورها به هدف تقویت اجماع منطقوی و جهانی برای تقویت روند صلح در کشور می باشد.

گران هیواد سخنگوی وزارت امور خارجه، بدون ارایۀ جزییات به آژانس خبرى پژواک گفت که در این دو نشست نماینده گان شماری از کشورهای جهان اشتراک می کنند.

به ‌گفته اى هیواد، روند صلح و گفتگو دربارۀ جرگه مشورتی درخصوص آزاد سازی زندانیان باقی ماندۀ طالبان، ازمسايل مورد بحث دراین نشست ها مى باشد.

در همین حال حامد تهذیب معاون سخنگوی وزارت امور خارجه به پژواک گفت که نشست های یاد شده بعد از ظهر امروز با سخنرانی محمد حنیف اتمرسرپرست وزارت امور خارجه در این وزارت آغاز می شود.

او می گوید که در نشست نخست وزرای خارجه ۲۰ کشور و در نشست دوم نمایندگان ۲‍۱ کشور و سازمان های بین المللی شرکت می کنند و در هر دو نشست روی روند صلح افغانستان، ایجاد اجماع منطقوی و بین المللی برای صلح کشور بحث می شود.

به گفته  اى موصوف در نشست های یاد شده وزرای خارجه و یا هم نماینده گان با صلاحیت وزارت خارجه کشورهای منطقه و جهان اشتراک می کنند.

قرار است لویه جرگه مشورتی در رابطه به چگونگی رهایی ۴۰۰ زندانی جنجالی گروه طالبان در هفدهم اسد سال روان با حضور اشتراک کننده گان جرگه مشورتی صلح - که دو سال قبل برگزار شده بود-  تدویر گردد.

به اساس توافق نامه صلح که میان ایالات متحده امریکا و طالبان در دهم حوت سال ۱۳۹۸ در قطر به امضا رسید،  باید قبل از آغاز مذاکرات بین الافغانی صلح، دولت افغانستان پنج هزار زندانی طالبان و طالبان یک هزار زندانی دولت را از زندان ها رها کنند.

به اساس معلومات شورای امنیت ملی کشور تا کنون دولت افغانستان ۴۶۰۰ زندانی گروه طالبان را که شامل فهرست داده شده از سوی طالبان می باشند و ۳۱۷ زندانی دیگر این گروه را آزاده کرده اند.

طالبان گفته اند که یک هزار زندانی حکومت را آزاد و این پروسه را تکمیل کرده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر