زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سفارت: اگر حکومت امر کند، ونتلاتورهای قاچاق شده به پاکستان را خریداری میکنیم

سفارت: اگر حکومت امر کند، ونتلاتورهای قاچاق شده به پاکستان را خریداری میکنیم

author avatar
4 Aug 2020 - 14:37
سفارت: اگر حکومت امر کند، ونتلاتورهای قاچاق شده به پاکستان را خریداری میکنیم
author avatar
4 Aug 2020 - 14:37

کابل (پژواک، ١٤ اسد ٩٩): سفارت افغانستان در اسلام آباد می گوید، معلوماتی را بدست آورده است که قاچاقبر “۳۲ وینتلاتور قاچاق شده به پاکستان” را به فروش میرساند و اگر حکومت به سفارت امر کند، آنها برای بررسی موضوع و در رابطه به خریداری آله های یاد شده اقدام خواهند کرد.

آژانس خبری پژواک بتاریخ دوم سرطان کزارشی را به نشر رساند که از ونتلاتورها کمک شده با افغانستان، ۳۲ آن به پاکستان قاچاق شده است.

سفارت افغانستان در پاکستان بتاریخ ۳۰ سرطان سال روان به وزارت امور خارجۀ افغانستان نگاشته است، معلوماتی را بدست آوردۀ است که نشان میدهد، مرجع که با قاچاقبران ۳۲ ونتلاتور یاد شده در ارتباط است، با این سفارت در تماس شده است و به اساس اظهارات وی، قاچاقبر فی پایه ونتلاتور را به هشت هزار دالر قیمت کرده است تا حکومت افغانستان آنرا خریداری نماید.

منبع می افزاید: “سفارت در رابطه به ونتلاتورهایکه گفته می شود به پاکستان قاچاق شده و ممکن با قاچاقبر موجود باشد، همان آله ها باشد یا دیگر، هیچ سند معتبر در دست ندارد، اما اگر مقام وزارت برای تعقیب صحت و سقم این معلومات و برای خریداری این آله ها برای آنها هدایت دهد، پس سفارت در این رابطه بیشتر ارتباط خواهد گرفت.”

سفارت بتاریخ چهارم اسد این موضوع را از راه یک مکتوب تعقیب کرده و نوشته است: “موضوع یاد شده از سوی این سفارت در مرکز با مقامات مربوط بطور شفاهی و با وزارت امور خارجه از راه نامۀ رسمی شریک شده است تا برای روشنایی بیشتر موضوع و در رابطه آن اجراآت لازم صورت گیرد، اما تا هنوز به سفارت هدایت لازم داده نشده است. سفارت از مقام وزارت محترم امور خارجه آرزو دارد تا در این مورد هدایت لازم دهد، تا به آساس آن اجراات لاز صورت گیرد.”

آژانس خبری پژواک این موضوع را با سخنگوی رئیس جمهور و وزارت صحت عامه از راه وتس اپ شریک ساخته و تلاش نمود تا از راه تلیفو نیز با آنها ارتباط گیرد، اما جواب را بدست نه آورد.

اما گران هیواد سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که آنها پس از آن جواب خواهد داد که پژواک مکتوب های یاد شدۀ سفارت افغانستان در اسلام آباد با آنها شریک کند.

پژواک این مکتوب ها را از راه وتس اپ با وی شریک ساخت، اما باز هم جواب را بدست نه آورد.

Views: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر