زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

لویه جرگۀ حدود چهار هزار نفری۳۳۰ میلیون افغانی هزینه می­برد

لویه جرگۀ حدود چهار هزار نفری۳۳۰ میلیون افغانی هزینه می­برد

author avatar
6 Aug 2020 - 13:47
لویه جرگۀ حدود چهار هزار نفری۳۳۰ میلیون افغانی هزینه می­برد
author avatar
6 Aug 2020 - 13:47

کابل (پژواک، ۱۶ اسد ۹۹): در لویه جرگۀ مشورتی صلح که فردا به هدف مشوره روی آزادی ۴۰۰ زندانی طالبان و مسایل صلح در کابل تدویر می شود، حدود چهار هزار تن شرکت می کنند و تدویر آن ۳۳۰ میلیون افغانی هزینه می­برد.

قرار است این جرگه فردا (هفدهم اسد) درخیمه لویه جرگه درشهرکابل تدویر شود.

به اساس توافق نامه صلح ایالات متحده امریکا و طالبان،  باید قبل از آغاز مذاکرات بین الافغانی صلح، دولت افغانستان پنج هزار زندانی طالبان و طالبان یک هزار زندانی دولت را آزاد کنند.

مقام های حکومت می گویند که دولت ۴۶۰۰ زندانی گروه طالبان را که شامل فهرست داده شده از سوی طالبان می باشند و ۳۱۷ زندانی دیگر این گروه را آزاده کرده اند. طالبان گفته اند که یک هزار زندانی حکومت را آزاد نموده و باید حکومت ۴۰۰ زندانی یادشده را نیز رها کند.

اما حکومت افغانستان می گوید که در میان ۴۰۰ زندانی یادشده، کسانی هستند که محکوم به اعدام شده و تعدادی آنها متهم به جرایمی چون قتل و اختطاف می باشند و به دلیلی باید در این مورد با جرگه مشورتی صلح مشوره می شود که رییس جمهور صلاحیت آزاد کردن این۴۰۰ زندانى را ندارد.

 محمد معصوم ستانکزی رییس هیات گفتگوکننده صلح حکومت افغانستان، دیروز در یک نشست خبری گفت که برگزاری لویه جرگه مشورتی تداوم جرگه مشورتی صلح دو سال قبل بوده، زیرا رییس جمهور در آن جرگه تعهد کرده بود که با مردم در مورد پروسۀ صلح مشوره می کند و این جرگه به منظور مشوره تدویر می شود.

وی گفت:«عجله در برگزاری جرگه به دلیلی صورت گرفت که تاخیر در آغاز مذاکرات [بین الافغانی] سبب تداوم خون ریزی می شود و تاخیر در آن به معنی تداوم جنگ است، تلاش این است که پروسه صلح به نتیجه برسد، وحدت ملی حفظ شود و دیگر مذاکرات به تعویق افتاده نشود و خونریزی در افغانستان پایان یابد»

اشتراک کننده گان جرگه 

به اساس سند اداره عملياتی و حمايويی انکشاف ملی که کاپی آن You need to subscribe to view the full article. Please login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر