زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمپاین ملی میهن من – عزت من به هدف کاهش مهاجرت های نامنظم شهروندان آغاز شد

کمپاین ملی میهن من – عزت من به هدف کاهش مهاجرت های نامنظم شهروندان آغاز شد

author avatar
6 Aug 2020 - 15:57
کمپاین ملی میهن من – عزت من به هدف کاهش مهاجرت های نامنظم شهروندان آغاز شد
author avatar
6 Aug 2020 - 15:57

کابل (پژواک، ۱۶ اسد ۹۹): وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان به منظور کاهش مهاجرت های نامنظم شهروندان که سبب تلف شدن جان شان می شود، « کمپاین ملی میهن من - عزت من» راه آغاز کرد.

داکتر عالمه معین امور پناهندگان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان امروز در مراسم افتتاح این کمپاین گفت که یک رقم بلند از کسانی که در مسیر های قاچاقی جان های شان را از دست می دهند زنان و اطفال هستند.

او می گوید:"حوادث ناگوار اخیر که سبب شد شهروندان کشور در مسیرهای قاچاقی بین افغانستان و ایران جان های شان را از دست بدهند، دولت افغانستان را وادار به راه اندازی کمپاین ملی علیه مهاجرت های نامنظم نمود. "

به اساس گزارش هاى، نیروهای سرحدی ایران در دوازده هم ثور سال روان، نزدیک به ۵۰ تن افغان را به دریای هریرود انداخته بودند که از این میان حدود ۲۰ تن جان باخته و یک تعداد زخمی شده بودند و شماری هم جان به سلامت برده بودند.

همچنان، پولیس ایران در شهر یزد آن کشور بر موتر حامل افغان ها شلیک کرده بودند و در این رویداد سه تن از مهاجرین افغان کشته و شماری زخمی شده بودند.

به گفته عالمه، در طول چهار دهه اخیر افغانستان، بعد از سوریه بیشترین مهاجر و پناهنده را در جهان داشته و با اینکه در ده سال اخیر ۱۰ میلیون مهاجر به وطن عودت نموده؛ با آنهم هنوز شش میلیون افغان در جهان به عنوان مهاجر و پناهجو به سر می برند که این پدیده در سال های اخیر بنابر عوامل متعدد سیر صعودی را پیموده است.

او می افزاید، بنابر آمار انتشار یافته سازمان ملل متحد ۷۰ درصد قربانیان شناسایی شده زنان و دختران هستند و در حدود یک سوم قربانیان را کودکان تشکیل می دهند.

داکتر عالمه می گوید که بلند بردن سطح آگاهی عامه در مورد زیان ها و مشکلات مهاجرت های نامنظم و قاچاق مهاجرین می تواند در این عرصه موثر واقع گردد و سطح مهاجرت های نامنظم را پایین آورد .

به گفته او، بدین سبب کابینه فیصله نمود تا وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان با همکاری وزارت های امور داخله، اطلاعات و فرهنگ و سایر نهادها کمپاینی را غرض آگاهی دهی از مهاجرت غیرمنظم راه اندازی نماید.

او می گوید که این کمپاین دارای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت می باشد، که در پلان کمپاین راستای کاری هر اداره به طور مشخص شناسایی گردیده است.

همچنان در این نشست، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، رئیس  ستراتیژی وزارت امور داخله، رئیس افغان فلم و سخنگوی اداره تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) نقش های موثر شان را در کمپاین واضح ساخته، ادامه همکاری های شان را با وزارت امور مهاجرین اعلام نمودند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر