زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله:برخی‌ها فکر می‌کنند که شاید از طریق جنگ پیروز شوند اما این اشتباه است

عبدالله:برخی‌ها فکر می‌کنند که شاید از طریق جنگ پیروز شوند اما این اشتباه است

author avatar
7 Aug 2020 - 15:01
عبدالله:برخی‌ها فکر می‌کنند که شاید از طریق جنگ پیروز شوند اما این اشتباه است
author avatar
7 Aug 2020 - 15:01

کابل (پژواک، ١٧ اسد ٩٩): رئیس جرگه مشورتی صلح می گوید که حکومت افغانستان تمام فیصله ها را عملی می کند و امیدوار است که فیصله جرگه مشورتی صلح باعث صلح و ثبات در کشور شود.

داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی که ریاست جرگه مشورتی صلح را نیز به عهده‌ دارد، گفت که این نشست تاریخی به منظور اشتراک نظریات مردم در پروسه‌ی صلح برگزار شده است و امید دارم به نتیجه‌ی برسیم که به نفع همه‌ی مردم افغانستان باشد.
وی می گویدکه خوشبختانه در این نشست بزرگ از نمایندگان مردم در شورای ملی، شوراهای ولایتی، بانوان، بزرگان قوم، علمای دین، جامعه مدنی و جوانان حضور دارند و ترکیب همه‌شمول می باشد.

عبدالله افزود:"مشوره‌های شما در اینجا پایان کار نخواهد بود. ترتیبی خواهیم داد تا پس از پایان این نشست بزرگ نیز با هیأت رییسه تماس دوامدار برقرار شود زیرا مشوره‌های شما برای تصمیم‌گیری‌های کلان ملی، بسیار مهم است."

او علاوه کرد که  برخی‌ها فکر می‌کنند که شاید از طریق جنگ پیروز شوند، این اشتباه است تجربه‌ی چهل سال گذشته نشان داد که جنگ راه پیروزی نیست. همه‌ی مردم افغانستان صدای واحد دارند که امروز اینجا جمع شده‌اید، تا این صدا را بلند کنید و آن صدا، صدای صلح است.

موصوف گفت که حکومت عزم و اراده جدی برای رسیدن به صلح دارد. رهایی ٤٦٠٠ تن از زندانیان طالبان کار آسان نبود. اما این اقدامات به منظور رسیدن به صلح برداشته شد. این نشان‌دهند اراده‌ی قوی حکومت برای آمدن صلح و پایان جنگ است.

به گفته وی، کشور در شرایط حساس قرار دارد آنچه که پیروزی مردم را در گفت‌وگوهای صلح تضمین می‌کند، اتحاد مردم است و بزرگان سیاسی کشور از این جرگه مشورتی نیز حمایت کردند.

عبدالله اضافه کرد:" مشوره‌های ما برای تصمیم‌گیری در پروسه‌ی صلح مردم را کمک زیاد خواهد کرد. در نخستین گفت‌وگوهای صلح روی آتش‌بس همه‌جانبه و کاهش خشونت‌ها سخن خواهیم زد. آرزو داریم که به زودی جنگ و خون‌ریزی در کشور پایان پیدا کند و شاهد افغانستان با ثبات و مرفه باشیم."

وی در اخیر صحبتهایش گفت که جامعه‌ی بین‌المللی نیز یکدست از گفت‌وگوهای صلح حمایت کردند و به موفقیت این گفت‌وگوها و تأمین صلح مصمم هستند. این یک فرصت بزرگ برای همه‌ی مردم است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر