زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

لویه جرگه مشورتی صلح آغاز گردید

لویه جرگه مشورتی صلح آغاز گردید

author avatar
7 Aug 2020 - 10:28
لویه جرگه مشورتی صلح آغاز گردید
author avatar
7 Aug 2020 - 10:28

کابل (پژواک، ۱۷اسد ۹۹): لویه جرگه مشورتی صلح با اشتراک حدود ۳۵۰۰ تن بخاطری رهایی ۴۰۰ زندانی گروه طالبان آغاز گردید.

این جرگه امروز(۱۷اسد) در تالار لویه جرگه شهرکابل آغاز گردید و برای سه الى پنج روز ادامه خواهد داشت.

در لویه جرگه مشورتی صلح ، برعلاوه رئیس جمهور محمد اشرف غنی ، داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی ، اعضای کابینه ، اعضای شورای ملی، رهبران جهادی، نماینده گان کشور های خارجی و هزاران تن از اقشار مختلف کشور اشتراک کرده اند.

پس از امضای توافقنامه میان امریکا و طالبان و آغاز مذاکرات بین الافغانی باید پنج هزار زندانی گروه طالبان توسط حکومت افغانستان و یک هزار زندانی حکومت توسط طالبان رها میشدند.

مقام های حکومتی می گویند که دولت افغانستان ٤٦٠٠ زندانی طالبان را  که شامل لیست است از جمله ٣١٧ دیگر زندانیان رها شده اند  اما رئیس جمهور صلاحیت رهایی ٤٠٠ زندانی دیگر طالبان را ندارد به همین منظور لویه جرگه مشورتی صلح را جهت مشوره برگزار کرد. طالبان گفته است که یک هزار زندانی حکومت را آزاد می کنند و این پروسه را تکمیل کرده اند.

اما حکومت افغانستان می گوید که از جمله ٤٠٠ زندانی تعداد آنها محکوم به اعدام هستند و شماری دیگر آنها در موارد قتل، اختطاف و فساد مالی متهم می باشند و به همین دلیل باید با اعضای لویه جرگه در این مورد مشوره صورت گیرد که رئیس جمهور کشور صلاحیت رهایی ٤٠٠ زندانی طالبان را ندارد.

اما از سوی دیگر،طالبان مسلح می گویند که لویه جرکه مشورتی یاد شده نمایندگی از ملت نمی کند و به اساس توافقنامه سیاسی و صلح حیثت قانونی نیز ندارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر