زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شکیبا صافی ازعملکرد خود در برابر بلقیس روشن معذرت خواهی کرد

شکیبا صافی ازعملکرد خود در برابر بلقیس روشن معذرت خواهی کرد

author avatar
8 Aug 2020 - 09:42
شکیبا صافی ازعملکرد خود در برابر بلقیس روشن معذرت خواهی کرد
author avatar
8 Aug 2020 - 09:42

کابل (پژواک،١٨ اسد٩٩): شکیبا صافی دختری که روز گذشته در لوی جرگۀ مشورتی صلح، بلقیس روشن را کش کرد و به زمین انداخت؛ کارمند وزارت دولت در امور صلح مى باشد و امروز از عملکردش معذرت خواست.

بلقیس روشن نمایندۀ ولایت فراه در ولسی جرگه روز گذشته در جریان سخنرانی رئیس جمهور محمد اشرف غنی در لویه جرگه مشورتی دربرابر رهایی زندانیان  گروه طالبان مخالفت کرد.

 وی دريک تکۀ سفید نوشته بود:" باج دهى برای طالبان وحشی، خیانت ملی است"

رئیس جمهورغنی خطاب به بلقیس روشن گفت که باج دهنده نیست و درمورد آزاد ساختن و يا آزاد نساختن زندانیان طالبان، جرگه فیصله می کند؛ اما روشن باز هم اعتراض خود را ادامه داد و سرانجام شکیبا صافى که ازجملۀ تسهيل کننده هاى رضا کار درجرگه بوده نخست خانم روشن را کش کرد و بعدا اورا به زمین انداخت .

داکتر عبدالله عبدالله رئیس لویه جرگه مشورتی امروز به خبرنگاران گفت، دخترى که روز گذشته خانم بلقيس روشن را به زمين انداخت، ازجمله تسهيل کننده هاى رضاکار درلويۀ جرگه مشورتى مى با شد .

عبدالله می گوید که این دختر امروز به ولسی جرگه رفته بود و از عملکرد روز گذشتۀ خود از بلقس روشن معذرت خواهی کرده است.

اسد الله شهباز منشی ولسی جرگه به آژانس خبری پژواک گفت که این دختر شکیبا نام دارد و ازجملۀ کارمندان مؤقت برگزاری این جرگه مى باشد.

شهباز در پاسخ به سوالی مبنى براينکه، آیا شکیبا کارمند وزارت دولت در امور صلح است ، گفت :"همینطور گفته می شود، اما تاهنوز دقیق معلوم نیست؛ اما آنقدر گفته می توانم که این دختر برای چهار روز برای به حيث تسهيل کننده  درلويۀ جرگه مشورتی صلح استخدام شده است ."

اما بعضی از منابع می گویند که شکیبا صافی کارمند بست چهارم وزارت دولت در امور صلح مى باشد.

هرچند پژواک تلاش کرد تا با شکیبا صافى تماس تيلفونى برقرارکند؛ اما رابطه تامين نگرديد .

منشی ولسی جرگه همچنان گفت که وزيردولت درامورپارلمانى امروز شکیبا صافی را به این جرگه فرستاده بود تا  در رابطه به رفتار خود دربرابربلقيس روشن عذر خواهی نمايد.

وی، عملکرد روز گذشتۀ شکیبا صافى دربرابرعضو اين جرگه را نادرست و خلاف دموکراسی خواند، گفت که هیئت اداری ولسی جرگه بعد از صحبت با بلقیس روشن در رابطه  عملکرد اين خانم تصمیم خواهند گرفت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر