زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شماری از فعالان مدنی در ننگرهار از قظعنامه های لوی جرگه حمایت کردند

شماری از فعالان مدنی در ننگرهار از قظعنامه های لوی جرگه حمایت کردند

author avatar
9 Aug 2020 - 18:52
شماری از فعالان مدنی در ننگرهار از قظعنامه های لوی جرگه حمایت کردند
author avatar
9 Aug 2020 - 18:52

جلال آباد (پژواک، ۱۹ اسد ۹۹): یکتعداد فعالان مدنی و جوانان در ننگرهار از فیصله های لوی جرگۀ مشورتی استقبال کردند و خواست تامین صلح و آتش بس دایمی کردند.

این فعالان مدنی بتاریخ ۱۹ اسد در ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت ننگرهار گردهم آمده بودند و تاکید داشتند که مطابق فیصله های لوی جرگۀ مشورتی صلح باید به گفتگوهای بین الافغانی بینجامد.

این نشست به بنام "معماران صلح" یک نهاد مدنی را خواسته بود، می گفتند که ۲۰۰۰ ماسک را ساختند که نام صلح بر آن نوشته شده است و در سه روز در ولسوالی های مختلف این ولایت و شهر جلال آباد به مردم  خواهند داد.

مسئولان این نهاد می گویند، از این راه هدف آنها به مردم رساندن پیامی است که جنگ نیز مثلی کرونا مهلک کننده است و باید همۀ ما برای آمدن صلح باید زمینه سازی کنیم.

وحید زهیر رئیس نهاد معماران صلح در ننگرهار گفت: "ما برای صلح و آتش بس کار می کنیم، هدف اصلی ما این است که به مردم نشان دهیم که صلح یک پروسۀ ملی است، این باید سطحی گرفته نشود، اگر صلح میاید باید از هر بعد آن مردم بداند."

نظیفه بارکزی یک تن از اشتراک کنندگان این نشست نگرانی داشت که با آمدن صلح دست آوردها و پیشرفت های هژده سال گذشتۀ مربوط به زنان باید ضرر نبیند.

وی افزود: ((ما خواستار صلحی نیستیم که این مزل بیست سالۀ ما پشت سر و هر چیزی ما به عقب بماند، اما به صلح بسیار آرزو مند هستم چونکه بیدون صلح زندگی ناممکن است.))

نور حیات ستانکزی اشتراک کنندۀ و فعال مدنی نشست گفت، از قطعنامه های لوی جرگۀ مشورتی استقبال می کند اما آرزویش این است که این قطعنامه ها در کشور سبب صلح دایمی و آتش بس شود.

وی گفت، زندانیان باید به شرطی رها شوند که به آتش بس و مذاکرات بین الافغانی زمینه را مساعد شود و ادامۀ برادر کشی و خونریزی در کشور بند پایان یابد.

لوی جرگۀ مشورتی در رابطه به صلح به خواست رئیس جمهور بر روز جمعۀ گذشته با اشتراک ۳۲۰۰ تن در کابل آغاز شده بود و امروز قطعنامه های خود را علام و به پایان رسید.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر