زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يک منسوب امنيتى متهم به تجاوز جنسى بردختر هفت ساله بازداشت شد

يک منسوب امنيتى متهم به تجاوز جنسى بردختر هفت ساله بازداشت شد

author avatar
9 Aug 2020 - 12:29
يک منسوب امنيتى متهم به تجاوز جنسى بردختر هفت ساله بازداشت شد
author avatar
9 Aug 2020 - 12:29

ميمنه(پژواک، ١٩ اسد ٩٩): منابع امنيتى ومحلی در ولایت فاریاب ازبازداشت يک منسوب امنيتى که در ولسوالی بلچراغ بر یک دختر هفت ساله  تجاوز کرده بود خبرداده مى گويند که قضيه ازطريق څارنوالى اين ولايت تعقيب و مجرم مطابق با قانون مجازات ميگردد .

یک منبع معتبر امنیتی که نخواست نامش، فاش گردد به آژانس خبرى پژواک گفت، یک سرباز اردوی ملی مستقر در پوسته شاهین عصر دیروز به یک دختر ۷ ساله تجاوز کرده است.

وی افزود:« سربازی که به دختر تجاوز کرده است، محمد بابر فرزند محمد نعیم مربوط تولی دوم کندک ششم لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین می باشد.»

موصوف می گويد که در اعتراض به اين عمل، باشندگان ولسوالى بلچراغ  صبح امروز در مرکز بلچراغ جمع شده و دست به مظاهره زده اند.

وی افزود که، مردم از هر نقطه بلچراغ در مرکز ولسوالی گرد هم آمدند و از دکانداران خواستند دکاکین شانرا مسدود نموده در برابر اين عمل بی ناموسی سرباز اردوی ملی مظاهره کنند .

داکتر حلیمه باختری موظف در کلینیک صحی بلچراغ گفت که ساعت ۸ شب گذشته دختر ۷ ساله توسط خانواده اش جهت معاينه به اين شفاخانه انتقال داده شد. 

موصوف به نقل از والدین دختر گفت که  عصر دیروز نصیره به وسیله مرکب میخواست از دریا به خانه اش در تپه نزدیک پوسته اردوی ملی آب ببرد در مسیر راه ساحه غیر مسکونی است، يک سرباز او توقف داده بر وی تجاوز کرده است.

وی افزود:« وقتی دختر با گریه ناله موضوع را به خانواده اش بیان میکند مادرش او را به کلینیک انتقال داد و نتیجه معاینات نشان داد که بر او تجاوز شده، اما از اینکه وضع جسمانی دختر خوب است، حالتش نیز قناعت بخش است. »

انصاف الله دولت زی قوماندان لوای اول ضمن تاييد اين حادثه گفت: « محمد بابر که باشندۀ اصلي ولایت سرپل و سرباز تولی دوم مي باشد، این عمل زشت را انجام داده است.» 

وی گفت که سرباز يادشده، بازداشت شده و توسط هلیکوپتر به شهر ميمنه انتقال داده مى شود تا قضيه اش از طريق څارنوالى تعقب گردد؛ زيرا موضوع ملکى است.

به گفته موصوف بايد اين سرباز مطابق با قانون مجازات شود تا براى ديگران پند گردد.

درعين حال ذبیح الله جواد رییس دفتر ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر فاریاب ضمن تقبیح تجاوز سرباز بالای دختر ۷ ساله از مقام های حکومتی خواست هرچه عاجل سرباز را به چنگ قانون بسپارند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر