زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تعداد بيماران مبتلابه کرونا در جهان به ٢٠ ميليون تن رسيد

تعداد بيماران مبتلابه کرونا در جهان به ٢٠ ميليون تن رسيد

author avatar
10 Aug 2020 - 11:45
تعداد بيماران مبتلابه کرونا در جهان به ٢٠ ميليون تن رسيد
author avatar
10 Aug 2020 - 11:45

کابل ( پژواک، ٢٠ اسد ۹۹): به اساس گزارش ها، تعداد واقعات ثبت شده بيماران ويروس کرونا در جهان په ٢٠ ميليون تن رسيده که تنها پنج ميليون از آنان در امريکا مى باشند.

ویروس کرونا حدود هفت ماه قبل نخست در شهر اووهان چین پیدا شد که اکنون به بیش از ٢١٠ کشور و مناطق جهان رسیده است.

در ماه های نخست بیشتر ازهمه چینایی ها به این بیماری مبتلا و جان باختند، اکنون این ویروس در آن کشور مهار و اما در هندوستان، امریکا و برازيل با سرعت در حال گسترش می باشد.

به اساس معلومات پوهنتون جان هاپکنز امریکا که پیرامون ویروس کرونا معلومات و ارقام را به نشر می رساند تا امروز در تمام جهان تعداد واقعات ثبت شده بیماران ویروس کرونا یا کوید ۱۹ به ٢٠ میلیون تن رسیده است.

این منبع افزوده که تا اکنون از اثر ویروس کرونا  ٧٣٠ هزار تن جان باخته اند که بیشتر آن در کشورهای اروپایی و امریکا می باشند.

منبع گفته است که به صورت جمعی نزديک به ١٣ میلیون تن در جهان پس ازابتلا به این ویروس دوباره صحت ياب شده و به زندگی عادی خود برگشته اند.

امریکا بیشتر از همه از ویروس کرونا متضرر شده است، درین کشور تعداد واقعات ثبت شده بیماران کرونا به پنج میلیون تن رسیده است وحدود ١٦٥  هزار تن جان باخته اند.

بعد از امریکا، برازیل و هندوستان از کرونا زیاد متضرر شده اند، در برازیل بیش از سه ميليون تن و درهندوستان  بيش از دو میلیون واقعۀ مثبت و يروس کرونا  ثبت شده ، اما در برازیل يکصد هزار تن و در هندوستان ٤٥ هزار تن جان های خود را از دست داده اند.

روسیه، هسپانیه، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، جرمنی، پیرو، ایران و ترکیه کشورهای هستند که  به دليل شيوع ويروس کرونا زیاد متضرر شده اند.

در افغانستان تا اکنون بیش از ٣٧ هزار واقعۀ مثبت ويروس کرونا ثبت گرديده ، ١٣٢٨ تن جان باخته و حدود ٢٦ هزار تن دوباره صحت ياب شده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر