زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سفارت امریکا: ما جمهوریت اسلامی افغانستان را حمایت می کنیم

سفارت امریکا: ما جمهوریت اسلامی افغانستان را حمایت می کنیم

author avatar
10 Aug 2020 - 15:10
سفارت امریکا: ما جمهوریت اسلامی افغانستان را حمایت می کنیم
author avatar
10 Aug 2020 - 15:10

کابل (پژواک، ۲۰ زمري ۹۹): سفارت امریکا در کابل می گوید که مذاکرات بین الافغانی باید به رهبری و مالکیت افغانها آنجام شود.

این اظهارات شارژدافیر سفارت امریکا و روس ویلسون سفیر سرپرست بتاریخ ۲۰ اسد در یک پیامی ویدیویی آمده است و در صفحۀ تویتر سفارت به نشر رسیده است.

این درحالی است که قرار است هفتۀ آینده بین دولت افغانستان و طالبان مذاکرات بین الافغانی در قطر آغاز شود.

ویلسون از پیشرفت های اخیر در رابطه به صلح استقبال کرده و گفته است که امریکا می خواهد که گفتگوهای بین الافغانی باید به مالکیت و رهبری افغانها آنجام شود.

موصوف از افغانهای عام نیز خواسته است که در شبکه های اجتماعی و وسایل دیگر از پروسۀ صلح حمایت کنند و دیدگاه های خود را شریک کنند.

ویلسون می گوید، امریکا بطور روشن به تیم مذاکراتی افغانستان و طرف های درگیر گفته است که در گفتگوهای صلح باید دست آوردهای سال های گذشته نگهداری شود، به حاکمیت ملی افغانستان و حقوق تمام افغانها احترام شوند.

این دیپلومات امریکایی افزوده است که آنها حمایت کنندۀ جمهوریت اسلامی افغانستان اند، با این کشور به همکاری های خود ادمه می دهند و در بخش صلح، امریکا یکجا با حکومت افغانستان استاده است.

به گفته وی، امریکا دو نتیجۀ مذاکرات بین الافغانی را حمایت می کند، نخست از یک افغانستان صلح آمیز، مستقل، متحد و دیموکرات و دیگر اینکه دست آوردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ۱۹ ساله نگهداری شود.

وی علاوه کرده است: ((ما پس از این هر روز معلومات دست آوردهای ۱۹ سال گذشته را شریک می کنیم و در ۱۹ سال گذشته کدام همکاری های که که امریکا کرده است، آنرا به نشر خواهد سپردیم.))

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر