زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

محصلان پوهنتون دايکندى ازنبود ليليه وسهولت هاى ترانسپورتى شکايت دارند

محصلان پوهنتون دايکندى ازنبود ليليه وسهولت هاى ترانسپورتى شکايت دارند

author avatar
10 Aug 2020 - 15:10
محصلان پوهنتون دايکندى ازنبود ليليه وسهولت هاى ترانسپورتى شکايت دارند
author avatar
10 Aug 2020 - 15:10

نيلى (پژواک،٢٠ اسد٩٩): برخى ازمحصلان پوهنتون دايکندى درحالى "نبود ليليه وسهولت هاى ترانسپورتى" را مانع رسيدگى به برنامه هاى درسى شان ميدانند که ساخت تعميرليليه تا دوسال به اتمام ميرسد ومحصلان روزانه ازشهرنيلى تا ساختمان جديد پوهنتون دوساعت فاصله را طى مى کنند .  

تعمير جديد پوهنتون دايکندى چند روزقبل به بهره بردارى سپرده شد؛ اما شمارى ازمحصلان که ازولسوالى هاى اين ولايت دراين پوهنتون درس ميخوانند مى گويند که تعميرجديد پوهنتون ليليه ندارد و در فاصله بسيار دور از مرکز شهر  ودرمنطًقه اى که امکانات بازار و اتاق هاى رهايشى وجود ندارد موقعيت دارد .

اين درحاليست که قبل از اين، پوهنتون دايکندى در تعمير کرايى در داخل شهر نيلى فعاليت داشت ؛اما تعمير جديد براى اين پوهنتون در منطقۀ بند رمکک در فاصله دوراز شهر نيلى اخيراُ به بهره بردارى سپرده شد.

محصلان از تحصيلات عالى ميخواهند که به اين مشکل شان رسيدگى شود.

سکینه امينى باشندۀ ولسوالى خدير دايکندى و محصل سال دوم پوهنځى تعليم و تربيه پوهنتون اين ولايت به آژانس خبرى پژواک گفت:«مشکل ما اين است که تعمير پوهنتون در يک منطقه دور از شهر ساخته شده، ليليه نداريم، در آنجا هیچ خانه مسکونی وجود ندارد که به کرايه بگيريم ما به مشکل مواجه هستیم. »

به گفته اى او قبلا پوهنتون در يک تعمير کرايى در مرکزيت شهر نيلى فعاليت داشت و محصلين در اتاق هاى کرايى در اطراف پوهنتون بود و باش داشتند.

موصوف درحالى  که مى گفت، از پوهنتون تا مرکز شهر توسط موتر، دو ساعت راه فاصله دارد، از مسوولان خواست تا براى حل مشکل محصلين اقداماتى را روى دست گيرند.

سکينه مى گويد در کنار ساخت تعمير ليليه براى پوهنتون، در حال حاضر زمينه رفت و آمد محصلين نيز فراهم شود.

همچنان رحمت الله یکی از محصلين پوهنځى زراعت اين پوهنتون نيز از نبود ليليه و دورى راه شکايت دارد و مى گويد که مجبور است برای ادامه تحصیل‌اش هزینه بيشتر بپردازد.

وى که باشندۀ ولسوالى پاتوى دايکندى است، مى گويد:« مجبور هستيم که با ديگه همصنفى هاى خود اتاق به کرايه بگيريم، کرايه رفت و آمد تا پوهنتون نيز بدهيم، بسيار مشکل است. »

نجیبه نو اندیش یکی دیگر از محصلان پوهنتون دايکندى مى گويد:« با شروع شدن پوهنتون کرایه یک اتاق معمولی به پنج هزار افغانی رسیده است، کرايه راه هم سر خود ما است نمى دانم چرا ايقدر جاى دور تعمير پوهنتون را ساخته اند، رفت و آمد يک مشکل کلان است. »

درعين حال سید انور سیرت رییس تحصيلات عالی ولايت دایکندی  ضمن تاييد مشکلات محصلين مى گويد:« ما امسال درس‌ها را در تعمیر جدید آغاز کردیم؛ ولی از این که، پوهنتون از سطح شهر دور واقع شده است و ترانسپورت منظم برای انتقال  محصلان و کارمندان ما وجود ندارد کار را برای ما سخت کرده است.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر