زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی هوتل های عروسی در کابل، دستورالعمل های صحی را عملی نمی کنند

برخی هوتل های عروسی در کابل، دستورالعمل های صحی را عملی نمی کنند

author avatar
11 Aug 2020 - 11:52
برخی هوتل های عروسی در کابل، دستورالعمل های صحی را عملی نمی کنند
author avatar
11 Aug 2020 - 11:52

کابل(پژواک، ٢١ اسد ۹۹): شماری از شهریان کابل، از عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در هوتل های عروسی انتقاد کرده و می گویند که اگر به توصیه های صحی عمل نشود، شهروندان شاهد شیوع موج دوم ویروس کرونا در کشور خواهند بود.

این در حالی است که به منظور جلوگيرى از شيوع ويروس کرونا در شهرکابل حکومت به تاریخ (۹ حمل) در گشت و گذار محدویت وضع کرد،برخى ادارات دولتى وغيردولتى و مراکز تعليمى وتحصيلى غيرضرورى را مرخص نمود و فعاليت هاى هوتل ها ورستورانت ها نيزمتوقف ساخت  .

اما درپى کاهش  ثبت واقعات مثبت ويروس کرونا درکشور، حدود یک ونيم ماه پیش به هوتل ها، رستورانت ها، پارک های تفریحی، حوض های آببازی و ... به شرط عملی کردن رهنمودهای صحی اجازه فعالیت دوباره داده شد.

کاظم، یکتن از شهروندان کابل، با رعایت نشدن توصیه های صحی وزارت صحت عامه، از سوی هوتل های عروسی انتقاد کرده و می گوید که مالکان هوتل ها به جیب خود فکر می کنند؛ اما به صحت مردم، اندک ترین توجه صورت نمی گیرد.

وی افزود: «اگر توصیه های صحی رعایت نشود و هوتل های عروسی به همین منوال به کار شان ادامه بدهند، شاهد موج دوم ویروس کرونا و خطرناک تر از بار اول خواهیم بود.»

حامد یک تن از شهروندان کابل که شب گذشته در عروسی یک دوستش در یکی از هوتل های شهرکابل دعوت بود، گفت که در یک تالار سربسته، نزدیک به یکهزار مهمان جمع شده بودند که به دلیل هوای گرم سالون و نبود هواکش، مهمانان به مشکل تنفس می کردند.

موصوف، با نگرانی از عدم رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش توسط مهمانان، علاوه کرد: «جای بسا تاسف اینست که گارسون های هوتل و سایر کارمندانی که مسئولیت سرويس غذا را بر روی میز داشتند، دستکش بر دست و ماسک بر صورت نداشتند و هیج نوع توصیه های صحی را رعایت نمی کردند.»

شهروندان کابل، از مسئولان خواستند تا از چگونگی رعایت توصیه های بهداشتی در هوتل های عروسی و رستورانت ها و سایر اصناف شهر کابل نظارت کنند و اجازه ندهند که چند نفر بخاطر بدست آوردن پول، جان مردم را در خطر بيندازند.

نادر قرغه یی، رئیس اتحادیه هوتل های عروسی در کابل، به پژواک گفت که مالکان هوتل های عروسی و رستورانت ها، بخاطر فعالیت دوباره تعهد سپرده اند که نکات صحی را مراعات کنند.

وی، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش هنگام کار و رعایت حفظ‌الصحه آشپزخانه، مایع ضد عفونی کننده دست در درب ورودی هوتل و ... از جمله توصیه های عنوان کرد و افزود که موارد ذکرشده خط سرخ کمیته اضطرار است و باید عملی گردد.

او تصریح کرد: «هوتل های که تعهدات و توصیه های صحی را مراعات نکنند، با آنها برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد.»

ازسوى هم ناصر مهری، سخنگوی والی کابل می گوید که هيات نظارتی کمیته اضطرار که متشکل از اعضای کمیته هاى آگاهی‌عامه، صحی، امنیتی، نمایندگان وزارت صحت عامه و وکلای گذر اند، همه روزه از چگونگی رعایت توصیه های بهداشتی در هوتل های عروسی و رستورانت های شهر کابل نظارت می کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر