زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نهادهاى جوانان: جلو فساد در دسترخوان ملى گرفته شود

نهادهاى جوانان: جلو فساد در دسترخوان ملى گرفته شود

author avatar
11 Aug 2020 - 15:24
نهادهاى جوانان: جلو فساد در دسترخوان ملى گرفته شود
author avatar
11 Aug 2020 - 15:24

کابل (پژواک،۲۱ اسد ۹۹): اجماع نهادهاى جوانان، درگردهمایی اعتراضی از احتمال فساد در برنامه دسترخوان ملى سخن زده از حکومت خواستند که مدیریت اين برنامه در همکاری با فعالان جامعه مدنی ونمايندگان شوراها و نواحى تنظیم شود.

رییس جمهورغنى به تاریخ ۲۸ سرطان برنامه "دسترخوان ملی" را افتتاح کرد و گفت که از طریق این برنامه به ارزش ۲۴۴ میليون دالرامریکایی مواد اولیه به مردم توزیع می شود.

اما ولسی جرگه در٣١ سرطان برنامۀ "دسترخوان ملی" را به دلیلی رد کرد که  روند قانونی آن طی نشده و از سوی آن جرگه به تصویب نرسیده بود.

امروز ٢١ اسد نمايندگان نهادهای جوانان نواحی کابل، گروه نسل ٢١ و جمعی از نهادهای جامعه مدنی زون غرب (هرات) در پارک شهر نو کابل شهر، گردهم آمده ازاحتمال فساد دربرنامه دسترخوان ملى  خبرداده و  اعتراض خود را در اين زمينه اعلام کردند.

عبدالله صوفی زاده رییس اجماع نهاد های جوانان ناحیه پنجم شهر کابل در اين گردهمايى گفت:«دسترخوان ملی که قرار است از سوی حکومت و با حمایت جامعه جهانی  راه اندازی شود دسترخوان ملی نه بلکه سفرۀ فساد است.»

وی افزود که با شیوع ویروس کرونا از شش ماه به اینسو حکومت به نام کمک، برنامه هايی را راه اندازی کرده که جزء توهین به مردم، گسترده ساختن فساد، و فرصت دادن به فساد پیشه گان نتیجه دیگری نداشته است.

موصوف مى گويد: « فساد و مدیریت ناسالم حکومت باعث شده است که مردم نسبت به برنامه های حکومت اعتماد شان را از دست بدهند و وضعیت اقتصادی کشور بدتر از گذشته شود.»

موصوف درادامه صحبت هايش، از اختلاس بزرگ دربودجه توزيع نان خشک و بودجه های شفاخانه کوید ١٩ بعنوان نمونه اى  بارز فساد گسترده  درکشور ياد کرد واز حکومت خواست  که جلو فساد در دسترخوان ملى را بگيرد.

اشتراک کنندگان اين گردهمايى قطع نامه اى را نيز صادر کردند و از حکومت خواستند که جلو فساد در برنامه دسترخوان ملى را بگيرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر