زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمپاین های واکسین پولیو در افغانستان و پاکستان دوباره آغاز شده است

کمپاین های واکسین پولیو در افغانستان و پاکستان دوباره آغاز شده است

author avatar
11 Aug 2020 - 10:47
کمپاین های واکسین پولیو در افغانستان و پاکستان دوباره آغاز شده است
author avatar
11 Aug 2020 - 10:47

کابل (پژواک، ۲۱ اسد ۹۹): کمپاین های واکسین پولیو در افغانستان و پاکستان دو کشور اندیمیک (بومی) پولیو ماه ها بعد از شیوع ویروس کووید – ۱۹ که منجر به محروم شدن ۵۰ میلیون کودک از واکسین پولیو شد، دوباره آغاز گردید.

صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان (یونیسف) با نشر خبرنامه ای، ضمن بیان این مطلب گفته است که در افغانستان، برنامه های معافیت دهی پولیو در سه ولایت کشور در ماه جولای دوباره آغاز شد و کمپاین دومی که تقریباً نصف کشور را تحت پوشش قرارخواهد داد، در ماه روان آغاز می شود.

منبع نوشته است که  در پاکستان دور ابتدایی واکسیناسیون در ختم ماه جولای سال روان صورت گرفت، که تقریباً ۷۸۰ هزار  کودک را تحت پوشش قرارداد و در نظر است تا کمپاین سرتاسری واکسیناسیون در آواخر ماه روان آغاز شود.

جین گوف، رئیس منطقوی یونیسف در آسیای جنوبی گفته است: "اگر اطفال از روبه رو شدن به حالت اضطرار صحی دیگر نجات داده شوند،  واکسین های نجات دهنده حیات بسیار مهم می باشد... این به خاطری است که جهان بسیار خوب می­داند که ویروس مرز نمی شناسد، و تا زمانی که هر طفل مصئون نشود، هیچ طفل مصئون نیست".

به اساس معلومات منبع، فعالیت های واکسیناسیون اطفال به شمول کمپاین های پولیو در ماه مارچ سال ۲۰۲۰ در افغانستان و پاکستان به هدف جلوگیری از خطر انتقال بیماری کووید – ۱۹ به اطفال، والدین و واکسیناتورها متوقف گردید.

 منبع می افزاید که در نتیجه، واقعات گزارش شده پولیو در افغانستان به ۳۴ واقعه و در پاکستان به ۶۳ واقعه افزایش یافت.

پولیو یک مرض فوق العاده ساری، فلج کننده و بعضی اوقات کشنده می باشد و تنها می توان توسط واکسین از آن جلوگیری کرد. اطفال زیر سن پنج سال در مقابل این مرض آسیب پذیر می باشند.

در خبرنامه آمده است:" درحالی که هر نوع تلاش غرض دسترسی به اطفال در سطح هر دو کشور صورت خواهد گرفت، اما یونیسف نگرانی دارد که الی یک ملیون کودک در افغانستان ممکن محروم باقی بمانند، چون واکسیناسیون خانه به خانه در برخی از مناطق ممکن نخواهد بود و والدین باید اطفال خویش را به کلینیک های صحی غرض واکسین نمودن ببرند.  

اما جین گوف گفته است "گرچه ما چالش های جدید را تجربه نموده ایم و در مبارزه با پولیو ناشی از کووید – ۱۹ عقب نشینی کرده ایم، ولی برنامه های محو این مرض ساری دوباره آغاز خواهد شد و همه چیز کاملاً در حیطه کنترول ما است،". "همراه با دولت های مربوطه و سایر همکاران بشمول سازمان صحی جهان، نهاد روتری و گیتس و کار اختصاصی کارکنان صحی خط مقدم، ما متعهد هستیم تا به هر کودک دسترسی حاصل نماییم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر