زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شش کودک یک خانواده از اثر فرو ریختن دیوار در پکتیا جان داده است

شش کودک یک خانواده از اثر فرو ریختن دیوار در پکتیا جان داده است

author avatar
12 Aug 2020 - 15:17
شش کودک یک خانواده از اثر فرو ریختن دیوار در پکتیا جان داده است
author avatar
12 Aug 2020 - 15:17

گردیز (پژواک، ۲۲ اسد ۹۹): در ولسوالی سید کرم ولایت پکتیا در یک حادثه فرو ریختن دیوار، بشمول پنج دختر، شش کودک جان خود را از دست داده و یک کودک دیگر زخم برداشته است.

این حادثه روز گذشته در منطقۀ بر کاریز ولسوالی یاد شده از اثر بارندگی باران صورت گرفته است.

شادم خان هلال رئیس ادارۀ مبارزه با حوادث طبعی این ولایت به پژواک گفت که در در این حادثه نخست پنج کودک جابجا جان باختند و دو تن دیگر که زخمی شده بود، به شفاخانه انتقال شدند، که یکی آن بعدا در شفاخانه جان داده است.

هلال می گوید که برای غمشریکی به رهبری معاون والی اعضای کمیتۀ اضطراری به حضور خانوادۀ یاد شده رفته اند و بر سر هر کودک با آن ۵۰۰۰۰ افغانی کومک کرده است.

موصوف افزود: ((تمامی ما به رهبری معاون صیب به حضور این خانواده رفتیم، همدردی معاون اول ریاست جمهوری و یک تعداد مقامات به آنها رساندیم، کومک نغدی و مواد خوراکی را نیز با آنها صورت گرفت.))

سیلم، بزرگ خانوادۀ یاد شده که سه فرزندش در این رویداد جان داده است، می گوید که در این واقعه اولاد سه برادرش جان خود را از دست داده است.

موصوف در حالت بغض گرفتگی به پژواک گفت: ((خداوند پاک واقعۀ بیسار کلان و سخت سرم آورد، پنج دختر و یک بچۀ ما شهید شدند و یک کودک ما در صحت طفل است. وضعیت وی نیز وخیم است و در حالت کوما به سر میبرد.))

ممتاز کرخیل عضو شورای ولایتی می گوید که خانوادۀ یاد شده از ولسوالی میرزکی است و در منطقۀ کاریز در یک خانۀ کرایی زندگی میکند.

کرخیل گفت: ((اگر کسی به این خانواده تمام دنیا را نیز بدهد، این واقعه جبران شده نمی تواند، پس مهم است که یک کسی در یک جا زندگی می کند، برای جلوگیری از این نوع رویدادها باید به نظم و ساخت خانه بیسار توجه کند. اگر خودش می سازد و یا خانۀ کسی دیگر را.))

قابل یادآوریست که در مناطق دور دست بیشتر اوقات از اثر بارندگی برف، باران و سیلاب ها، خانه های خام چپه می شود که به مردم در ضمن خساره مالی، خساره جانی نیز متقبل میشود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر