زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مجاهد: خطر جدی امنیتی در برابر رهایی زندانیان باقی مانده طالبان وجود دارد

مجاهد: خطر جدی امنیتی در برابر رهایی زندانیان باقی مانده طالبان وجود دارد

author avatar
12 Aug 2020 - 18:59
مجاهد: خطر جدی امنیتی در برابر رهایی زندانیان باقی مانده طالبان وجود دارد
author avatar
12 Aug 2020 - 18:59

کابل (پژواک، ٢٢ اسد ٩٩): طالبان می گویند، معلومات دقیق و مستند استخباراتی نشان می دهد که پلان حمله بر موترهای حامل ۴۰۰ زندانی طالب، که قرار است از زندان پلچرخی آزاد شوند، طرح شده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته است:« امارت اسلامی به اساس معلومات دقیق و مستند استخباراتی هشدار می دهد که خطر جدی امنیتی در برابر پروسه رهایی زندانیان باقی مانده از زندان پلچرخی اداره کابل متوجه است.»

او می افزاید:«گروه داعشی ها به همکاری استخبارات اداره کابل، بعضی نظامیان و قوماندانان پوسته های امنیتی زندان، اراده حمله بر آن وسایط نقلیه ای را دارد که زندانیان باقی مانده را از زندان پلچرخی انتقال می دهند.»

به گفته وی، کسانی که این پلان را طرح نموده، می خواهند با انجام این حمله روند گفتگوهای صلح را مختل سازند و از زندانیان انتقام بگیرند.

مجاهد می افزاید:«امارت اسلامی در این مورد نگرانی جدی دارد و تمام جهت های ذیدخل را آگاهی می دهد که برای جلوگیری از این خطر اقدام بکنند و پروسه انتقال زندانیان را بسیار با احتیاط و مصئونانه انجام بدهند. خدا نخواسته در صورت پیش شدن کدام خطر، تمام آن جهت هایی که در این بخش غفلت می کنند، مسئول می باشند.»

منابع دولتی تا حال در این مورد چیزی نگفته اند.

به اساس موافقتنامه طالبان و ایالات متحده امریکا، حکومت افغانستان باید ۵۰۰۰ زندانی طالب و طالبان یک هزار زندانی حکومت را پیش از آغاز گفتگوهای بین الافغانی صلح آزاد کنند.  

حکومت تا حال ۴۶۰۰ زندانی طالبان را آزاد نموده و قرار است به اساس تصمیم لویه جرگه مشورتی، چهارصد زندانی دیگر این گروه را نیز آزاد کنند که قبل از تدویر جرگه گفته بود، رییس جمهور صلاحیت رهایی آنها را ندارد.

قرار است پس از رهایی این زندانیان گفتگوهای بین الافغانی صلح در قطر آغاز شود. 

طالبان گفته اند که یک هزار زندانی حکومت را آزاد کرده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر