زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تعمیر يک لیسه نسوان درفاریاب به اثردرگيرى حریق گرديد

تعمیر يک لیسه نسوان درفاریاب به اثردرگيرى حریق گرديد

author avatar
13 Aug 2020 - 18:09
تعمیر يک لیسه نسوان درفاریاب به اثردرگيرى حریق گرديد
author avatar
13 Aug 2020 - 18:09

ميمنه (پژواک ،٢٣ اسد٩٩):  منابع محلی در ولایت فاریاب می گویند که، لیسه نسوان بادغیسی در ولسوالی خواجه سبزپوش اين ولايت به اثردرگيرى اتش گرفت و کاملاً تخريب گرديده است.

اين مکتب درولسوالى خواجه سبزپوش فارياب درحالى درجريان درگيرى حريق می شود که شام ديروزيک مکتب درولايت تخاراز سوی  افراد مسلح ناشناس نیز حريق گرديده بود.

عبدالله معصومی ولسوال خواجه سبزپوش با تائید این رویداد به پژواک گفت که، پس از چاشت امروز پنج شنبه یک قطار اکمالاتی که از شهر میمنه به سوى آن ولسوالی درحرکت بود در منطقه بادغیسی با طالبان در گیر شدند.

معصومی افزود که، چرخبال ها به حمایت از قطار به پرواز در آمده و طالبان را هدف قرار دادند که به اساس معلومات بدست آمده چهار طالب درنتيجه بمبارد مجروح شدند ؛اما سايرافراد اين گروه بخاطرجراحت همقطاران شان تعمیر لیسه نسوان را به  آتش کشیدند.

وی علاوه نمود که در جریان درگیری یک زن به اثر اصابت مرمی کشته شده و یک نیروی امنیتی زخمى گرديده است.

عزت الله خوشبین رییس معارف فاریاب می گوید که، تعمیر ۱۶ صنفی لیسه نسوان بادغیسی که حدود ۷۵۰ شاگرد داشت با تمام اسناد، میز و چوکی حریق گردیده است.

خوشبین گفت که، هنوز نمیداند این مکتب توسط کی به آتش کشیده شده، اما معلوماتی که از پرسونل مکتب و مردم محل دریافت کرده است که طالبان در داخل مکتب سنگر داشتند  زمانيکه قطار نیروهای امنیتی را هدف قرار دادند جنگ صورت گرفت و مکتب در جریان درگيرى حریق شده است.

اما جنرال رحمت الله ترکستانی قوماندان امنیه پیشین جوزجان که باشنده اصلی منطقه است می گوید که، مکتب در ساحه طالبان است این گروه در آن حضور داشتند،  بالای نیروهای امنیتی فیر کردند و این نیروها مکتب را آماج حمله قرار داده به آتش کشیدند و در حمله چرخبال ها یک زن کشته شده  ویک تن دیگر زخم برداشته است.

وی نیروهای امنیتی را به بی پروایی متهم نموده گفت که، نیروهای امنیتی در هر حالت مکلف اند که از تاسیسات و اماکن عام المنفعه، و افراد ملکی حافظت نمایند اما برخلاف امروز محلات مسکونی و مکتب را هدف قرار دادند.

شماری از باشنده گان محل طی تماس به پژواک گفتند که، یک تانک با ماین کنار جاده یی برخور نموده تخریب شد و به تعقیب آن طالبان بالای قطار از داخل مکتب انداخت نمودند.

آنان علاوه کردند که، نیروهای امنیتی طالبان را از زمین و هوا در داخل مکتب و کنار شاهراه هدف قرار دادند که درنتيجه یک طالب کشته شده و دو تن زخم برداشت و در جریان جنگ و به اثر اصابت مرمی طرفين درگير، مکتب حریق و یک زن جان باخته است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر