زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مقام های محلی پروان: احتمالا جنگ درافغانستان پايان نيابد

مقام های محلی پروان: احتمالا جنگ درافغانستان پايان نيابد

author avatar
13 Aug 2020 - 18:54
مقام های محلی پروان: احتمالا جنگ درافغانستان پايان نيابد
author avatar
13 Aug 2020 - 18:54

چاريکار(پژواک،٢٣ اسد٩٩): والی پروان می گوید، احتمال دارد صلح درکشور به میان آید؛ اما به دليل حضور داعش جنگ در افغانستان پایان نخواهد یافت.

هرچند پس از فرمان رهایی ٤٠٠ زندانی خطرناک طالبان از بند حکومت، خوش بینی ها از پایان جنگ و برقراری صلح در کشور به میان آمده است اما مقام های محلی پروان به این باور اند که جنگ در افغانستان پایان نخواهد یافت.

فضل الدین عیار؛ والی پروان که امروزپنجشنبه، ٢٣ اسد در هُمایش گرامی داشت از روزجهانی جوانان در مرکز این ولایت سخنرانی می کرد گفت: ( احتمالا صلح در کشور به میان آید ؛اما به دلیل حضور گروه داعش جنگ در افغانستان پس از توافق دولت با طالبان ادامه خواهد داشت.  )

والی پروان همچنان از مداخله برخی از کشورها در نبرد افغانستان نگرانی کرد و گفت که دستگاه های استخباراتی برخی از کشورها، شبکه های را برای ناامن ساختن پروان در این ولایت ایجاد کرده اند .

اين مقام بلند پايه ولايت پروان درصحبت هايش ازکشورهاى مداخله گرودستگاه هاى استخباراتى نام نبرد .

با آنکه مقام های حکومتی از ایجاد فرصت های کاری برای جوانان پروان صحبت می کنند؛ اما تعدادی از جوانان می گویند، گام های که تاکنون از سوی مسوولان حکومتی به هدف رشد جوانان برداشته شده قناعت بخش نیست.  

شایق قاسمی یکتن جوانان نخبه ولایت پروان به پژواک گفت که صدها جوان اکنون در بیکاری بسر میبرند واز آنها دشمن سرباز گیری میکند ؛ اما زمینه کار برای شان از سوی دولت مساعد نشده است.  

وی گفت:( جوانان را سراغ دارم که ۵ سال شده بیکار اند با آنکه  لياقت  هم دارند ؛اما بدلیل موجودیت فساد در دولت کار برایشان مساعد نشده است. )

مقام های حکومتی در حالی از روز جهانی جوانان یادبود می کنند که هم اکنون در حدود ٧٠درصد جوانان از نبود شغل کاری در کشور نگرانی کرده و تعدادی هم قربانی دریافت شغل در کشورهای خارجی می شوند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر