زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“اگر یک شاگرد به کرونا مبتلا شود، در تصمیم خود تجدید نظر می کنیم”

“اگر یک شاگرد به کرونا مبتلا شود، در تصمیم خود تجدید نظر می کنیم”

author avatar
13 Aug 2020 - 15:29
“اگر یک شاگرد به کرونا مبتلا شود، در تصمیم خود تجدید نظر می کنیم”
author avatar
13 Aug 2020 - 15:29

کابل(پژواک، ۲۳ اسد ۹۹): وزير معارف میگوید، اگر در مدت يک ماه پس از شروع دروس ميان شاگردان يک واقعه مثبت کرونا مشاهده شد، بالاى تصميم آغاز کردن مکاتب تجديد نظر خواهد شد.

این در حالی است که به منظور جلوگيرى از شيوع ويروس کرونا در شهرکابل حکومت به تاریخ (۹ حمل) سال روان در گشت و گذار محدودیت وضع کرد،برخى ادارات دولتى وغيردولتى و مراکز تعليمى وتحصيلى غيرضرورى را تعطيل کرد.

رنگینه حمیدی، سرپرست وزارت معارف که امروز در یک نشست خبری در کابل صحبت می کرد، گفت که این وزارت بخاطر صحت دانش آموزان و خانواده های شان شرایط سخت گیرانه ای را برای شروع مکاتب در نظر می گیرد و به سلامتى دانش آموزان اهمیت می دهد.

وی، با اشاره به این که به صنف های یازدهم و دوازدهم مکاتب دولتی با رعایت رهنمودهای صحی اجازه آغاز درس های حضوری داده می شود، می گوید که این تصمیم بخاطر کمبود وقت دانش آموزان برای تکمیل کردن درس های شان گرفته شده است.

موصوف می گوید که پس از آغاز دروس، یک گروه به منظور نظارت از مکاتب بخاطر عملی شدن توصیه های بهداشتی تشکیل می شود تا از رعایت توصیه های صحی وزارت صحت عامه نظارت کند.

او تصریح کرد: «هرگاه مکاتب خصوصی و دولتی، توصیه های صحی و شرایط وزارت معارف را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در نظر نگیرند با آنها برخورد قانونی صورت می گیرد.»

حمیدی، پوشیدن ماسک توسط دانش آموزان را یک ضرورت مبرم خوانده و گفت که اگر رهنمودهای صحی رعایت شود، شاگردان به ویروس مهلک کرونا مصاب نخواهند شد.

سرپرست وزارت معارف، از خانواده ها خواست تا به فرزندان شان توصیه کنند که در وقت رفتن به مکتب، ماسک بپوشند تا از این بیماری مهلک در امان بمانند.

از سوی هم، احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه، با اشاره به آغاز دروس حضوری مراکز آموزشی گفت که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، رعایت توصیه های صحی از سوی دانش آموزان و مسئولان در مراکز آموزشی یکی از خواست مهم وزارت صحت عامه است و می باشد.

این در حالی است که نهادهای آموزشی از جمله مکاتب دولتی و خصوصی از آغاز سال آموزشی جاری به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل بودند.

بر اساس طرح وزارت معارف و تأیید کابینه، دروس حضوری صنف های یازدهم و دوازدهم، مکاتب شبانه و صنف‌های اول تا دوازدهم مکاتب خصوصی از اول سنبله آغاز شود.

بربنیاد معلومات وزارت صحت عامه، از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون در افغانستان، ٣٧٤٢٤ مصاب، ٢٦٧١٤ بهبود یافته و ١٣٦٣ دیگر وفات کرده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر