زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس جمهور غنی با دختران بازمانده از امتحان کانکور در بدخشان صحبت تیليفونی کرد

رئیس جمهور غنی با دختران بازمانده از امتحان کانکور در بدخشان صحبت تیليفونی کرد

author avatar
26 Aug 2020 - 18:08
رئیس جمهور غنی با دختران بازمانده از امتحان کانکور در بدخشان صحبت تیليفونی کرد
author avatar
26 Aug 2020 - 18:08

کابل (پژواک، ۵ سنبله ۹۹): رییس جمهور به دختران بازمانده از امتحان کانکور در دروازهای بدخشان گفته است که به خواست های آنها چون جدا کردن مکاتب مختلط، ساخت الحاقیه پوهنتون بدخشان در دروازها و غیره رسیدگی خواهد شد.     

در خبرنامه دفتر سخنگوی رییس جمهور آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور با شماری از دختران ولسوالی دروازهای ولایت بدخشان که از امتحان کانکور به نسبت تهدید طالبان باز مانده بودند و اخیراً امتحان شان در ولسوالی شغنان گرفته شد، صحبت تیليفونی کرد.

منبع می نویسد که گل نساء به نمایندگی از دخترانی که از امتحان کانکور باز مانده بودند، صحبت کرد و از توجه رئیس جمهور و نهادهایی که زمینه اخذ امتحان کانکور را برای دختران ولسوالی دروازها فراهم کردند، ابراز امتنان نمود.

وی ضمن حمایت از جمهوریت و پروسۀ صلح، خواهان شمولیت دختران در پوهنتون های خصوصی، جدا کردن مکاتب مختلط، اعمار ساختمان های مکاتب و ایجاد الحاقیه پوهنتون بدخشان در ولسوالی درواز شد.

رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های آنان، گفته است که درواز مهد علم، فرهنگ و ادب است و او از علاقمندی هر دروازی به دانش و تعهد شان نسبت به وطن و مردم، افتخار می کند، به ویژه از دختران جوان بدخشان بخاطر علاقمندی شدید آنان به کسب علم و دانش و اینکه بتوانند به درواز، بدخشان و در مجموع به افغانستان خدمت کنند، ابراز امتنان می کند.

رئیس جمهور گفته است:« همۀ ما یک ملت واحد و پرورش یافته زیر چتر نظام جمهوریت هستیم. شما سهم فعال تان را در تمام پروسه های ملی انجام دادید و باید آواز دروازِ بدخشان، منسجم و به آواز ملی مبدل گردد.»

رئیس جمهور غنی در اخیر سخنانش گفته است که یک کمیتۀ ادارات و مسئولین مربوطه به خواست ها و پیشنهادات شما، رسیدگی خواهد کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر