زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پروسۀ استخدام ۱۶ هزار بست معلمان و بست‌های پنج و شش خدمات ملکی آغاز شد

پروسۀ استخدام ۱۶ هزار بست معلمان و بست‌های پنج و شش خدمات ملکی آغاز شد

author avatar
28 Aug 2020 - 16:12
پروسۀ استخدام ۱۶ هزار بست معلمان و بست‌های پنج و شش خدمات ملکی آغاز شد
author avatar
28 Aug 2020 - 16:12

کابل (پژواک، ۷ سنبله ۹۹): کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی پروسۀ استخدام ۱۶۱۱۱بست معلمان و بست‌های مقطع ورودی خدمات ملکی (بست‌های پنج و شش) را با راه‌اندازی امتحان جمعی بست‌های معلمان کابل آغاز کرد.

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی با نشر خبرنامه ای گفته است که این پروسۀ، ۱۱ هزار و ۴۹۶ بست معلمان و ۴۶۱۵ بست پنج و شش خدمات ملکی در ۳۴ ولایت کشور را در بر می‌گیرد.

 منبع خاطر نشان کرده است که سه درصد بست‌های یادشده برای افراد دارای معلولیت اختصاص داده شده است.

در خبرنامه آمده است که کمیسیون به تازگی بست‌های معلمان و بست‌های پنج و شش ولایت‌های ارزگان، بادغیس، بامیان، پروان، پکتیا، پکتیکا، خوست، زابل، غور، فراه، کاپیسا، نیمروز و هلمند را به رقابت آزاد گذاشته است و بست‌های خالی ولایات دیگر در هفته‌های آینده به رقابت گذاشته می‌شود.

منبع تذکر داده است که در امتحان جمعی بست‌های معلمان شهر و ولسوالی‌های کابل که امروز جمعه (۷ سنبله) راه‌اندازی شد، ۱۰ هزار و ۳۰۵ تن شرکت کرده بودند و شرکت‌کنندگان امتحان جمعی برای ۷۴۹ بست معلمان کابل رقابت کردند.

احمدنادر نادری، رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی در آغاز مراسم گفت که ۶۰ درصد امتحان ‌دهندگان بست‌های معلمان در کابل را زنان تشکیل می دهند.

به گفته او خانم ها با ظرفیت‌های لازمی که دارند به صورت روزافزون در رقابت‌های استخدامی به صورت مساویانه با مردان رقابت می‌کنند و در آبادی کشور سهم می‌گیرند.

بر بنیاد معلومات وی، در سه سال گذشته   ۸۱ هزار تن در نقاط مختلف کشور از طریق رقابت آزاد، سیستماتیک و شفاف استخدام شده است.

رنگینه حمیدی، سرپرست وزارت معارف، در مراسم امروز گفت : «همۀ شما و دوستان رسانه‌ای ما امروز شاهد هستید که پروسۀ امتحان جمعی بست‌های معلمان، به گونۀ بسیار شفاف تنظیم شده و با شفافیت بسیار به پیش خواهد رفت. وزارت معارف تعهد می‌کند که بعد از این، هر پروسه‌ که در چهارچوب این وزارت آغاز شود، با شفافیت به پیش خواهد رفت.»

هم‌چنان عبدالتواب بالاکرزی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی در این مراسخم گفت که افغانستان در بخش امتحانات ظرفیت خیلی خوبی پیدا کرده است و در امتحان‌هایی که از سوی ادارۀ ملی امتحانات برگزار می ‌گردد، شفافیت به خوبی تأمین می‌شود.

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر