زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سیلاب ها در سیاه گرد پروان خسارات جانی و مالی را وارد کرد

سیلاب ها در سیاه گرد پروان خسارات جانی و مالی را وارد کرد

author avatar
3 Sep 2020 - 16:44
سیلاب ها در سیاه گرد پروان خسارات جانی و مالی را وارد کرد
author avatar
3 Sep 2020 - 16:44

چاریکار (پژواک، ۱۳ سنبله ۹۹): سیلاب ها در ولسوالی سیاه گرد ولایت پروان جان دو تن را گرفته، دو تن را زخمی ساخته و حدود سی منزل مسکونی را تخریب و یا خسارمند کرده است.

نور آقا سامی ولسوال سیاه گرد که یکی از ولسوالی های دره غوربند است، می گوید که سیلاب ها شب گذشته  در دره جاتِ قمچاق، تنگ، لِچ و روستای فرنجلِ این ولسوالی زیان های جانی و مالی وارد کرده است.

موصوف می گوید که در این رویداد در دره قمچاق دو تن جان باخته و دو تن زخمی شده اند.

او افزود که در مناطق مختلف این ولسوالی سی منزل مسکونی کلا و قسماً تخریب شده،  راه های ارتباطی دره ها به مرکز ولسوالی به روی ترافیک مسدود شده است. 

ولسوال سیاه گرد می گوید که علاوه بر از بین رفتنِ برخی زمین های زراعتی، سربند ها، پُل ها و پُلچک ها در این سیلاب ها شاهراه پروان - بامیان را نیز برای چند ساعت به روی رفت و آمد مسدود کرده است.

این در حالی است که در شب پنجم سنبله سیلاب ها در پروان سرازیر شد و خسارات هنگفت جانی و مالی را در مرکز این ولایت وارد کرد.

فضل الدین عیار والی پروان می گوید که در این سیلاب ها ۱۵۷ تن جان باخته، ۱۳۸ تن زخمی شده، پنجا تن لادرک می باشند، حدود ۵۰۰ منزل رهایشی کاملا و ۱۵۰۰ منزل قسماً تخریب شده است.

در این اواخر سیلاب ها در سیزده ولایت کشور به شمول پروان، جان حدود دوصد تن را گرفته است و خسارات هنگفت مالی را نیز وارد کرده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر