زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تا یک ماه دیگر نتایج محصلین افغان از بورسیه ای سی سی آر  هند مشخص خواهد شد

تا یک ماه دیگر نتایج محصلین افغان از بورسیه ای سی سی آر هند مشخص خواهد شد

author avatar
7 Sep 2020 - 20:27
تا یک ماه دیگر نتایج محصلین افغان از بورسیه ای سی سی آر  هند مشخص خواهد شد
author avatar
7 Sep 2020 - 20:27

کابل (پژواک، ۱۷ سنبله ۹۹) :  تا یک ماه دیگر نتایج داخله یک هزار محصل افغان که در امتحان نهایی بورسیه ای سی سی آر کامیاب شده اند، مشخص خواهد شد.

طاهر قادری شارژدافیر(سرپرست) سفارت افغانستان مقیم دهلی، بعد از ظهر امروز با دینیش پنتایک رئیس عمومی شورای روابط فرهنگی هند (ICCR) ملاقات نموده و درباره نگرانی های محصلین افغان صحبت کردند.

قاردی به پژواک گفت که دینیش در ارتباط به نگرانی های محصلین افغان گفت: ”  تا یک ماه دیگر نتایج داخله یک هزار محصل افغان که در امتحان نهایی بورسیه ای سی سی آر کامیاب شده اند، مشخص خواهد شد، با در نظر داشت وضعیت ویروس کرونا (کوید-19) ممکن محصلین یک سمستر از درسهای شان را باید به صورت آنلاین از راه دور تعقیب نمایند.

موصوف افزود،  محصلین برحال که برای رخصتی به افغانستان رفته اند  و به سبب تشدید شیوع کرونا در هند اجازه ورود دوباره به هند را ندارند، منتظر بهتر شدن وضعیت باشند، زیرا در وضعیت فعلی که پوهنتونها و دیگر نهاد های آموزشی کاملاً مسدود میباشد، آمدن آنها توصیه نمی شود.

 شایان ذکر است که اخیراً انتشار ویروس کرونا در هند شدت یافته است به گونه ای که رقم مبتلایان به این ویروس روزانه به بیش از ۹۰ هزار تن افزایش یافته است

قادری  افزود، همچنین در این ملاقات رئیس شورای روابط فرهنگی از تصمیم این اداره برای اعطای بورسیه به محصلینی که به هزینه ای شخصی در هند درس می خوانند  و در امتحان سال اول پوهنتون شان نمرات عالی کسب می کنند، خبر داد.

وی گفت، البته محصلین ممتاز سال اول که به هزینه شخصی مصروف فراگیری تحصیلات عالی شان هستند می توانند برای سالهای باقی مانده ای تحصیل شان برای بورسیه ای سی سی ار درخواست بدهند. طاهرقادری سرپرست سفارت پیشنهاد ایجاد مرکز مطالعات مشترک هند و افغانستان را مطرح نمود که از طرف شورای نامبرده وعده ای همکاری داده شد.

 وی همچنان از شورای روابط فرهنگی هند درخواست نمود که در رشته های تخنیکی نیز برای محصلین افغان بورسیه بدهد.

دینیش در جواب گفت که محصلین افغان با درنظرداشت ظرفیت اکادمیک شان می توانند به رشته های دلخواه شان در پوهنتونهای مختلف درخواست داخله بدهند لیکن وی خاطر نشان کرد که ورود به بعضی رشته ها در هند از جمله طب مستلزم سپری کردن امتحان ویژه می باشند که توانایی و ظرفیت بالای اکادمیک را می طلبند.

Views: 77

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر