زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تجارافغان خواستار حل مشکلات شان در چين شدند

تجارافغان خواستار حل مشکلات شان در چين شدند

author avatar
7 Sep 2020 - 12:05
تجارافغان خواستار حل مشکلات شان در چين شدند
author avatar
7 Sep 2020 - 12:05

کابل (پژواک، ١٧ سنبله ٩٩): سفير چين درکابل، رابطهٔ خوب میان تاجران افغانستان و چین را سبب تقویت روابط سیاسی دوکشور خوانده ، مى گويد که مشکلات تاجران وسرمايه گذاران افغان درچين به زودى و مرحله وارحل خواهد شد.

درخبرنامه اى مطبوعاتى وزارت امور خارجه  که امروزمنتشر وبدسترس آژانس خبرى پژواک قرارگرفته، آمده است، که به‌منظور جستجوی راه حل و رسیدگی به مشکلات تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستان در چین، جلسه‌یی مشترک با حضور میرویس ناب معین همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه، وانگ‌ یو سفیر جمهوری مردم چین و شماری از تاجران و سرمایه‌گذاران افغان، امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد.

منبع افزوده است، پرداختن به مشکلات تاجران و سرمایه‌گذاران بخشی از تلاش‌های برنامه‌ریزی‌شدهٔ محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجهٔ کشور بوده که به منظور تطبیق هدایات محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در راستای تقویت سیاست اقتصاد محور و حمایت از سکتور خصوصی انجام می‌شوند.

در خبرنامه آمده است، در این نشست، ميرويس ناب در مورد اهمیت روابط سیاسی و اقتصادی افغانستان و چین صحبت کرده، از کمک‌های چین در بخش‌های مختلف به‌ویژه در مبارزه با ویروس کرونا سپاسگزاری کرد.

موصوف گفت، که طبق هدایت مقام عالی ریاست جمهوری، جلسهٔ کنونی برای رفع مشکلات و بهبود مبادلات تجارتی میان چین وافغانستان برگزار شده و هدف این است که تاجران و سرمایه‌گذاران مشکلات‌ شان را رو‌ در رو با سفیر چین در میان گذارند.

معین وزارت امور خارجه، تقویت و گسترش روابط و مناسبات میان دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و تجارتی را مهم و ارزنده خواند و روی سرمایه ‌گذاری مشترک، ساختن زیربناها و بلند‌بردن حجم صادرات و واردات میان چین و افغانستان تأکید کرد.

سپس، وانگ‌ یو سفیر جمهوری خلق چین، اين نشست را برای شنیدن دیدگاه‌ها و رسیدگی به مشکلات تاجران افغان در چین مهم خواند و اظهار داشت، که چین خواهان تقویت وگسترش هرچه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور است و در راستای رسیدگی به مشکلات تاجران افغان در چین، از هیچ نوع تلاش و همکاری دریغ نمی‌کند.

در ادامه، محمد یونس مومند معاون هیأت مدیرهٔ اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان و چند تن از تاجران و سرمایه‌گذاران افغان در رابطه به چالش‌های موجود در تجارت و تعاملات اقتصادی با چین صحبت کرده، خواهان رسیدگی به مشکلات‌‌شان شدند.

نمایندگان تاجران و سرمایه‌گذاران، پیرامون موارد عمده از جمله مشکلات عمدهٔ تاجران افغان در چین پس از شیوع ویروس کرونا، ایجاد سهولت‌ها برای صدور ویزه از جانب چین، انتقال پول تاجران، مشکلات پرواز‌ها میان دو کشور، صادرات و واردات، و سرمایه‌گذاری‌های مشترک صحبت کردند.

در اخیر سفیر چین ضمن وعده رسیدگی به چالش‌های مطروحه، گفت که مشکلات را باید مرحله به مرحله حل کرد.

وی اظهار داشت که رفع مشکلات ویزه و سپس مشکل انتقال پول در اولویت می‌باشد.

موصوف بیان داشت که رابطهٔ خوب میان تاجران افغانستان و چین در تقویت روابط سیاسی دوکشور نیز نقش مهم دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر