زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پنج هزارخانواده درجوزجان به آب آشاميدنى دسترسى پيدا کردند

پنج هزارخانواده درجوزجان به آب آشاميدنى دسترسى پيدا کردند

author avatar
9 Sep 2020 - 14:18
پنج هزارخانواده درجوزجان به آب آشاميدنى دسترسى پيدا کردند
author avatar
9 Sep 2020 - 14:18

شبرغان(پژواک،١٩سنبله ٩٩):با تطبيق پنج پروژۀ آبرسانى بیش از پنج هزارخانواده درولایت جوزجان به آب آشامیدنی دسترسی پیدا کردند.

انجنیرامین الله ستانکزی مدیرانجنیری ریاست احیا وانکشاف دهات گفت ،این پروژه ها که درقریه تُنکه ترکمنیه شهرشبرغان و مربوطات ولسوالی های منگجک ، مُردیان و خانقاه این ولایت تطبیق شده ، بیش از٣٣میلیون افغانی هزینه برداشته که مصارف آن را اداره یونیسف پرداخت نموده است.

وی افزود که برای تطبیق این پروژه هفت حلقه چاه عمیق حفاری گردیده و از ذخایرساخته شده آن حدود ٤٦ کیلومتر شبکه کاری صورت گرفته که آب آشامیدنی را به شکل خانه به خانه به باشنده گان مناطق ذکر شده تامین میکند.

به گفتۀ ستانکزی برای تطبیق این پروژه مردم محلات یاد شده نیز ده فیصد سهم گرفته اند که قبلا نسبت کمبود آب آشامیدنی دچار مشکل بودند.

دراین حال مردم قریه تُنکه شهرشبرغان که به آب آشامیدنی صحی دسترسی پیدا کرده اند می گویند که مشکلات کمبود آب آشامیدنی در روستای شان حل شده ؛ اما دربخش خدمات صحی و نبود ساختمان مکتب دچارمشکل اند.

اوراض محمد یکی ازباشنده گان این قریه به پژواک گفت : "  نسبت عدم دسترسی به آب آشامیدنی با مشکلات زیاد روبرو بودیم و ناگزیر بودیم آب مورد نیاز خود را ازشهرذریعه بشکه تهیه کنیم . "

این مرد گفت که برای تهیه هربشکه آب ده افغانی پول پرداخت میکنند اما اکنون آب درخانه های شان جاری است و این مشکل رفع شده است.

وی افزود ،در قریه چاه حفر شده و حدود پنج کیلومترنل به نقاط مختلف شبکه کاری گردیده واکنون آب درداخل خانه های مردم جاری مى باشد .

موصوف علاوه نمود :( مشکلی که با آن دست به گریبانیم نبود ساختمان مکتب و کلینیک خدمات صحی است .)

عبدالستار یکی ازباشنده گان دیگر این قریه گفت که قبلا نسبت عدم دسترسی به آب آشامیدنی برخی ازخانواده ها ازآب جوی استفاده میکردند که ازاین بابت دچارامراض گوناگون میشدند.

او گفت که اکنون هر خانواده درداخل حویلی شان نل آب دارند و نسبت استفاده از آب آشامیدنی صحی دچار امراض نمی شوند.

این درحالیست که حداقل هفتاد فیصد مردم ولایت جوزجان نسبت ملوث بودن آب های تحت العرضی به گازو مواد سلفری ازدسترسی به آب آشامیدنی دچار مشکل اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر