زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رقم کارکنان زن در ادارات دولتى بدخشان به ١٧ درصد رسيده است

رقم کارکنان زن در ادارات دولتى بدخشان به ١٧ درصد رسيده است

author avatar
10 Sep 2020 - 16:23
رقم کارکنان زن در ادارات دولتى بدخشان به ١٧ درصد رسيده است
author avatar
10 Sep 2020 - 16:23

فيض آباد(پژواک، ٢٠ سنبله ٩٩): ریاست امور زنان ولایت بدخشان می گويد که در چند سال پسین حضور زنان تحصیل کرده در ادارات دولتی در این ولایت افزایش یافته، اما حضور زنان در سطح رهبرى در اين ولايت هنوز هم انگشت شمارمى باشد.

به گفته این مسوولین، هم اکنون زنان بدخشانی ١٧ درصد  کارمندان ادارات دولتی را دراین ولایت تشکیل میدهند اما فیصدی زنان در بست های کلیدی و ریاست ها انگشت شمار است و هنوزهم مردان بیشترین سمت های مهم دولتی را رهبری میکنند.

در یک دهه اخیر با آنکه ناامنی در گوشه وکنار این ولایت به اوج رسیده است، اما فامیل ها بدون کدام مانع در کنار اینکه اجازه آموزش را برای پسران شان میدهند ، دختران نیز بدون کدام مشکل تا سطح لیسانس در پوهنتونهاى مختلف کشور درس میخواهند.

ازهمین مسوولان در ریاست امور زنان می گویند که هم اکنون زنان این ولایت فیصدی بالای کارمندان ادارت دولتی و خصوصی بدخشان را تشکیل میدهند.

آلینا غیاثی ريیس امور زنان بدخشان می گوید که نظر به ٥ سال قبل حضور زنان در ادارت دولتی ٧ درصد افزایش یافته که اميدوار کننده است.

اما موصوف افزود:« باتوجه به ارقام سال ١٣٩٨ ، حضور زنان شاغل در ادارت دولتی به  ١٧ فیصد میرسد اما متاسفانه در رده های بلند دولتی و بست های کلیدی که بتوانند برای سرنوشت خود و هم نوع خود اثر گزارباشد فیصدی بسیار کم است .»

او مى گويد، ازمیان ٢٧ ریاست دولتی در بدخشان، به شمول ریاست امور زنان، ریاست های حقوق بشر، تربیه معلم ، جندر ولایت و ریاست خانه امن یا نهاد زنان برای زنان ازسوی زنان بدخشانی رهبرى میشود و بقیه ریاست ها هنوز هم در دست مردان است .

غياثى از مقام هاى اداره مرکزى مى خواهد که در اين قسمت توجه جدى نموده تا اين رقم افزايش يابد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر