زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پلان ستراتيژيک براى انکشاف متوازن شهر هرات روى دست گرفته شد

پلان ستراتيژيک براى انکشاف متوازن شهر هرات روى دست گرفته شد

author avatar
12 Sep 2020 - 16:18
پلان ستراتيژيک براى انکشاف متوازن شهر هرات روى دست گرفته شد
author avatar
12 Sep 2020 - 16:18

شهر هرات (پژواک، ٢٢ سنبله ٩٩):  شاروالی هرات از روی دست گرفتن پلان ستراتیژیک شهر هرات برای انکشاف متوازن در نواحی پانزدگانۀ این ولایت خبر میدهد.

غلام حضرت مشفق شاروال هرات امروز درنشست خبری گفت که پلان ستراتیژیک شهر هرات نهایی شده و تمام اداره های محلی این ولایت مکلف اند تا مطابق به این چهارچوب برنامه های انکشافی شان را راه اندازی کنند.

به گفتۀ مشفق، این پلان ستراتیژیک ، دور نمای ٢٠ سال آینده هرات را مشخص می کند.

او گفت:" این پلان ستراتیژیک شامل ساخت سرک ها، آب وبرق، کانال، کلینیک، جمنازیوم، مکتب، ساحه سبز و هر آن چیز دیگری که نیاز یک ناحیه باشد، مساعد می گردد."

موصوف بیان داشت که برای عملی سازی پروژه ها در این پلان ستراتیژک ، ٩٠٠ میلیون دالر هزینه برخواهد داشت که از این میان بانک جهانی تعهد سپرده است که برای پیش برد پروژه های بزرگ این برنامه، مقداری کمک خواهد کرد.

او اظهار داشت که این پلان ستراتیژیک به کمک کارشناسانی که بهترین شهرهای دنیا را دیزاین کرده اند، ساخته شده است.

 شاروال هرات انکشاف نامتوازن و ساخت و سازهای خودسر در شهر هرات را یک چالش بزرگ میداند و میگوید که درسال های گذشته هیچ ناحیه هرات پلان بهسازی و تفصیلی نداشته است اما اکنون نواحی پانزدگانۀ هرات، صاحب پلان تفصیلی شده اند.

وی افزود، در این پلان ستراتیژیک، نیازمندی های تمام نواحی دریافت می گردد و تمام نیازمندی ها و خدمات رسانی آن ناحیه به گونۀ متوازن مساعد می گردد.

او تاکید کرد که پیش از این ماسترپلان شهری هرات بود که از سوی رییس جمهور منظور نشد اما اکنون پلان ستراتیژیک مطابق به دستور رییس جمهور ساخته شده و باید همه اداره های محلی مطابق به این پلان برنامه های انکشافی شان را هر سال برابر سازند.

به گفته شاروال هرات، پلان ستراتیژیک از امروز عملی می گردد و باید تمام ساخت وسازها درشهر هرات مطابق به این استراتیژیک پلان ساخته شود.

در همین حال شهروندان هرات از روی دست گرفتن پلان ستراتیژیک در شهر هرات استقبال می کنند و امید وار اند که این پلان بتواند از ساخت وسازهای خودسر و ازدحام بیش ازحد جلوگیری کند.

سید احمد یک تن از باشندگان هرات به پژواک گفت: "متاسفانه از سال ها به این طرف شهرهرات ماستر پلان نداشته است و هر کس هرچه خواست بدون نقشه شاروالی برای خود ساخته و امیدوار هستیم که این پلان شاروالی بتواند مشکلات شهری را حل بسازد."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر