زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يک مارکیت تجارتی و حرفوی زنان درميمنه به بهره برداری سپرده شد

يک مارکیت تجارتی و حرفوی زنان درميمنه به بهره برداری سپرده شد

author avatar
14 Sep 2020 - 18:06
يک مارکیت تجارتی و حرفوی زنان درميمنه به بهره برداری سپرده شد
author avatar
14 Sep 2020 - 18:06

ميمنه(پژواک، ٢٤ سنبله ٩٩):منابع محلى در فارياب مى گويند که در کنار گذاشتن سنگ تهداب يک هوتل مدرن درشهر ميمنه يک مارکيت تجارتى براى زنان نيز به بهره بردارى سپرده شد.

عبدالمقیم راسخ معاون مقام ولایت فاریاب به آژانس خبرى پژواک گفت که هزینۀ هر دو پروژه عام المنفعه بیش از ٥٢ میلیون افغانی مى رسد که از بودجۀ تشویقی ریاست جمهوری پرداخت شده است.

راسخ گفت:«هوتل عروسی و مارکیت تجارتی و حرفوی زنان نه تنها خدمات عرضه خواهند کرد؛ بلکه اقتصاد شاروالی و زنان تجارت پیشه را تقویت نموده وحدت و همدلی را بین اقوام ساکن در سر زمین فاریاب بیشتر تحکیم میسازد خاصتاً مارکیت زمینه و فرصت خوب برای رشد و انکشاف زنان موثر واقع خواهد شد.»

انجنیر احمد جاوید کیوان شاروال میمنه می گوید که هوتل عروسی به هزینه  ٢٩،٦میلیون افغانی در ساحه پنج هزار متر مربع زمین از پول تشویقی رییس جمهور اعمار می شود که شامل پارکینگ، پارک اطفال و ساحه سبز می باشد.

موصوف افزود که، این هوتل در یک وقت گنجایش ٧٠٠ نفر را دارد تا یکسال تکمیل و به بهره برداری سپرده میشود.

وی در مورد مارکیت تجارتی و حرفوی زنان چنین معلومات داد: « این مرکز اولین مارکیت تجارتی و حرفوی در سطح ولایت فاریاب است ٥٢ دکان دارد به هزینه ٢٣ میلیون افغانی از پول تشویقی رییس جمهور ساخته شده در حال حاضر مستقیماً دوصد تن از بانوان در این مکان در بخش های مختلف تجارت، رستورانت، حرفه و عرضه خدمات مشغول کار اند وغیر مستقیم يک هزار تن از آن بهره مند می شوند در آینده نزدیک بخش های اداری، کلینیک و معاینه های خانه ها صحی نیز در این مارکیت آغاز به فعالیت می کنند.»

شاروال میمنه علاوه کرد که تمام تلاش های صورت گرفته به منظور حمایت از بانوان بوده به همین اساس از هر دکان سالانه هشت هزار افغانی کرا می گیرند.

نصیر احمد حمیدی رئیس عمومی حکومتداری شهری معینیت امور شاروالی ها می گوید که هر دو پروژه صفحه جدید انکشافی به شاروالی میمنه و صفحه امید برای دولت افغانستان است که ثابت می سازد شاروالی ها در مسیر درست و هدفمند در حرکت است منابع مطابق جغرافیه و اقشار جامعه عادلانه تقسیم گردیده است.

حمیدی گفت که  مارکیت تجارتی و حرفوی زنان آغاز فصل جدید زندگى زنان است و فرصت را شاروالی میمنه از پول تشویقی رییس جمهور مساعد ساخته با اعمار و فعال کردند مارکیت زنان درمیدان اقتصاد و خدمت مشارکت فعال خواهد داشت دولت افغانستان کار های بیشتری را در این عرصه انجام خواهد داد.

فریده امیری در حالیکه محصل پوهنځی ژورنالیزم است می گوید، وقتی اطلاع یافت که مارکیت مخصوص برای زنان ساخته شده او با علاقه خاص یک رستورانت ایجاد کمترین فرصت کارش رونق یافت زنانی که مکان امن و راحت برای صرف غذا در هوتل ها را نداشتند حالا در رستورانت وی مراجعه می کنند و یا در نان مهمانی و دعوت ها را سفارش می دهند.

 زینب یکی از دکانداران مارکیت تجارتی بانوان می گوید که، او درخانه خیاطی می کرد دستدوزی هایش را به مشکل می فروخت؛ اما از روز که در مارکیت دکان ساخته، علاوه بر کار خیاطی و فروش تولیدات اش چند برابر گردیده است.

وی گفت که سرمایه نا چیز دارد نیاز است که حکومت و یا موسسات برای رشد و رونش دکانش حمایت کند

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر