زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار پروژه هاى انکشافى در لوگر و خوست آغاز گرديد

کار پروژه هاى انکشافى در لوگر و خوست آغاز گرديد

author avatar
15 Sep 2020 - 15:57
کار پروژه هاى انکشافى در لوگر و خوست آغاز گرديد
author avatar
15 Sep 2020 - 15:57

کابل (پژواک،۲۵سنبله۹۹): وزارت احیا و انکشاف دهات از آغاز کار پروژه هاى انکشافى به ارزش ۶۳ میلیون افغانی در ولایت­هاى خوست و لوگرخبرداده مى گويد، که با تطبيق آن هزاران تن از مزاياى اين پروژه ها مستفيد خواهند شد.

در خبرنامۀ اين وزارت که امروز ٢٥ سنبله منتشرشده آمده است،این پروژه ها شامل اعمار ۱۰۳ متر کانال، ۵۵ متر سربند، ۶۰ متر دیوار جانبی و ۴۰۰ متر دیوار استنادی مى باشند که در روستای ظبطی مانی متون، مرکز ولایت خوست تطبيق مى شوند.

منبع مى نويسد که هزينۀ مجموعى اين پروژه ها به ٣٠ ميليون افغانى مى رسد که از سوى دفتر انسجام برنامه‌های ساحوی وزارت احیا و انکشاف دهات پرداخت مى گردد.

در خبرنامه آمده است که با تطبیق اين پروژه ها۵۰ جریب زمین زراعتی سیراب مى شود، ۱۹ جریب زمین دیگر از خطر سیلاب‌ها محافظت  و ۱۶۸۰ تن از باشندگان محل از مزایای آن مستفید خواهند شد.

در ادامه آمده،  با تطبیق این پروژه ها علاوه براين که باعث ایجاد ۶۱۴۴ روز کاری مى شود، زمین‌های بایر منطقه  دوباره قابل زرع خواهد شد ودر نتيجه سطح تولید محصولات زراعتی، بلند مى رود.

به همين گونه  کار ساخت ۳.۶۸ کیلومتر کانال آبیاری با هزینۀ ۳۳ میلیون افغانی در پنج بخش در روستای محبت خیل ولسوالی ازره ولایت لوگر نيز آغاز گرديد که با اعمار آن بخش بزرگی از زمین‌های زراعتی و باغ‌های منطقه تحت پوشش منظم آبیاری قرار خواهد گرفت.

به نقل از خبرنامه در جریان کار اعمار این کانال بيش از ١٦هزار روز کاری نیز ایجاد شده و پس از تکمیل شدن، دو هزار تن از باشندگان محل از مزایای آن مستفید خواهند شد.

در پايان اعلاميه آمده است که در ولسوالی ازره ولایت لوگر به دلیل نا امنی‌ها، تا کنون پروژه‌های انکشافی زیادی تطبیق نشده است اما حالا دولت با همکاری مردم تلاش دارد که با تطبیق پروژه‌های بیشتری در این ولسوالی، ضمن بهبود اوضاع زندگی باشندگان محل، اعتماد میان دولت و ملت را بیشتربسازد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر