زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

​با پنجصد خانواده متضرر از سیلاب ها در پروان مساعدت شد

​با پنجصد خانواده متضرر از سیلاب ها در پروان مساعدت شد

author avatar
15 Sep 2020 - 15:03
​با پنجصد خانواده متضرر از سیلاب ها در پروان مساعدت شد
author avatar
15 Sep 2020 - 15:03

چاریکار(پژواک، ۲۵ سنبله ۹۹): با پنجصد خانواده متضرر از سیلاب ها در پروان، مواد غذایی، غیرغذایی، بسته های آشپزخانه، وسایل بهداشتی، کمپل، ترپال و خیمه مساعدت شد.

حدود بیست روز پیش در مرکز و برخی ولسوالی های ولایت پروان سیلاب ها سرازیر شد.

بر بنیاد معلومات مقام های مسئول، در اثر این سیلاب ها نزدیک به ۲۰۰تن جان باختند، ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند، ده ها تن هنوز هم لادرک می باشند، حدود دو هزار منزل مسکونی کاملا و یا قسماً تخریب شد و حدود هزار جریب زمین زراعتی از بین رفت.

به دنبال کمک هایی که با سیلاب زده گان از سوی حکومت، مردم و نهادهای خیریه شده است، امروز نیز برای پنج‌صد خانواده آسیب دیده، مواد غذایی و غیر غذایی توزیع شد.

مسوولانِ ریاست آماده‌گی مبارزه با حوادث طبیعی ولایت پروان می گویند، این کمک ها به ۲۳۰خانواده در شهر چاریکار مرکز این ولایت، ۲۳۰خانواده در ولسوالی سیاه‌گرد، ۴۰خانواده در ولسوالی های شینواری و سالنگ ولایت پروان، از سوی بنیاد خیریه نور افغان آسترالیا، جمعیت هلال احمرِ افغانی و موسسات چون سازمان غذایی جهان، «دی سی آر» و «داکار  در تبانی با این ریاست، توزیع شده است.

 نثار احمد حبیبی رئیس آماده‌گی‌ مبارزه با حوادث طبیعی پروان به آژانس خبری پژواک می گوید که کمک های انجام شده امروز سه شنبه ۲۵ سنبله به این خانواده ها شامل، مواد غذایی، غیرغذایی، بسته های آشپزخانه، وسایل بهداشتی، کمپل، ترپال و سرپناه های موقت (خیمه ها) برای هر خانواده می باشد.

به گفته وی این خانواده ها از قبل در نتیجه سروی و بررسی تیم های مشترکِ نهاد های حکومتی و موسسات کمک کننده تثبیت شده اند.

مسوولانِ حکومتی در ولایت پروان می گویند، روند کمک رسانی به آسیب دیده‌گان هم‌چنان در روز های آینده، ادامه خواهد داشت.

مرتضی یکتن از خانواده های آسیب دیده به اثر سیلاب ها در پارچه هفتم شهر چاریکار که از مواد کمکی مستفید شده است با اظهار تشکری از کمک کننده گان می گوید مواد کمکی که امروز دریافت کرد «خوب است» اما او نیازمند کمک های بیشتری است؛ زیرا سیلاب سه اتاق منزل رهایشی و تمامی وسایل خانه او را از بین برده است.

عبدالغیاث باشنده جوی دختر ولسوالی سیاه گرد پروان نیز یکتن از متضررین سیلاب ها اخیر می باشد که مواد کمکی امروز را دریافت کرده است.

او نیز از دریافت کمک امروزی خرسند است اما از دولت می خواهد که برای او سرپناه بسازد؛ زیرا منزل رهایشی با تمام وسایل خانه اش در اثر سیلاب از بین رفته است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر