زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

« آزادى بيان و دسترسى به اطلاعات در گفتگوهاى صلح از هرگونه محدوديت و تعرض مصئون بماند »

« آزادى بيان و دسترسى به اطلاعات در گفتگوهاى صلح از هرگونه محدوديت و تعرض مصئون بماند »

author avatar
16 Sep 2020 - 16:57
« آزادى بيان و دسترسى به اطلاعات در گفتگوهاى صلح از هرگونه محدوديت و تعرض مصئون بماند »
author avatar
16 Sep 2020 - 16:57

کابل(پژواک،۲۶ سنبله ۹۹):نهاد هاى جامعه مدنی و رسانه ها ضمن استقبال از آغاز مذاکرات صلح ميان افغانان درقطر، ازتيم هاى مذاکره کنندۀ دولت وطالبان خواستند که آتش بس دايمى، حفظ دستاورد­ها، دسترسى به عدالت و حفظ  آزادى بيان را درسرخط کارشان قراردهند.

نمايندگان نهادهاى جامعۀ مدنى و رسانه ها امروز ٢٦ سنبله در نشستى زير نام «میکانیزم افغانستان برای صلح همه شمول» در کابل اين خواست ها را مطرح کردند.

در اين نشست ۵۰۰ تن مشمول نمايندگان نهادهاى جامعه مدنى، رسانه­ها، حقوق بشر، متنفذين ، علماى دينى، زنان، جوانان، اساتيد، اعضاى خانواد هاى شهدا و قربانيان جنگ و معلولين از مرکز و تمام ولايت هاى کشور اشتراک ورزيده بودند.

محمد ابراهیم تولا يک تن از فعالان مدنى در کشور در نشست امروز گفت که اطلاع ‌دهی، همآهنگی و همه شمول بودن گفتگوهای صلح برای موفقیت آن امرحتمی است.

وى افزود:« مجتمعی ازجامعه مدنی افغانستان میکانیزمی را ایجاد کرده که جامعه مدنی و مردم این کشور را به میز مذاکره و گفتگوهاى صلح وصل می‌کند. با این کار صدای مردم افغانستان شنیده شده و صلح،  همه‌ شمول می‌شود.»

در این نشست قطعنامه اى يازده ماده ى نيز به خوانش گرفته شد.

درقطعنامه آمده است:«ما نمایندگان جامعه مدنی و رسانه ها ازسراسر افغانستان خواهان آتش­بس دایمی، حفظ دست‌آوردهای ۱۹ ساله، دسترسی به عدالت، تامین حقوق تمام مردم  به شمول اقلیت ها و قربانیان، حفظ دسترسی به اطلاعات و آزادی و رسانه ها مى باشيم. »

آتش بس

در مادۀ اول اين قطع نامه درمورد اعلان اتش بس آمده است:«به باور همه گروه هاى کارى، تامين آتش بس سراسرى و جامع يکى از اولويت اساسى در روند گفتگوهاى بين الافغانى به شمار رفته و همه اعضاى اشتراک کننده در اين نشست، اين  موضوع مهم را به عنوان اولين خواست خويش ابراز نموده و از طرف هاى درگير درخواست مى نماييم  که همزمان با آغاز مذاکرات بين الافغانى رو دررو به آتش بس سراسرى و جامع موافقت نمايند. »

حکومتدارى خوب

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر