زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

​ولسی جرگه به دلیل غیرحاضری شماری وکلا نمی تواند تصامیم را اتخاذ کند

​ولسی جرگه به دلیل غیرحاضری شماری وکلا نمی تواند تصامیم را اتخاذ کند

author avatar
16 Sep 2020 - 16:36
​ولسی جرگه به دلیل غیرحاضری شماری وکلا نمی تواند تصامیم را اتخاذ کند
author avatar
16 Sep 2020 - 16:36

کابل (پژواک،۲۶سنبله ۹۹):رییس ولسی جرگه می گوید که به دلیل غیرحاضری شماری وکلا و تکمیل نشدن نصاب، این جرگه نمی تواند در مورد برخی موارد تصمیم اتخاذ کند.

ولسی جرگه به اساس قانون،۲۵۰ عضو دارد و در مواردی که باید روی یک موضوع تصمیم اتخاذ گردد باید حد اقل در جرگه ۱۲۶عضو حضور داشته باشند.

شاهپور حسین زی نماینده مردم لوگر در ولسی جرگه می گوید که غیرحاضری شماری از اعضای این جرگه بر کارهای اصلی این جرگه که قانون گذاری می باشد تاثیرات منفی بر جا گذاشته است.

وی از هیات اداری این جرگه خواست تا با غیرحاضران دایمی این جرگه برخورد قانونی کند تا جرگه بتواند در مورد طرح های قوانین و فرامینی که از جانب حکومت صادر شده است تصمیم بگیرد.

شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز خواهان برخورد جدی با وکلای غیرحاضر شدند.

میر رحمان رحمانی رییس ولسی جرگه در مورد گفت:«همین حالا از میان رییسان ۱۷ کمیسیون این جرگه تنها رییسان پنج کمیسیون و در کل ۷۵ عضو حضور دارند.»

او می گوید، زمانی که اعضای جرگه در جلسات عمومی حضور نداشته باشند و نصاب تکمیل نشود این جرگه نه تنها در بخش قانون گذاری، بل در موارد دیگر هم نمی تواند تصمیم گیری نماید.

وی گفت که بعد از این همه روزه حاضری گرفته می شود و اعضای که غیر حاضران دایمی باشند برعلاوه این که نام های شان با رسانه ها شریک می شود، طبق اصول وظایف داخلی با آنها برخورد نیز می شود.

در حالی این اظهارات از سوی شماری از اعضای این جرگه صورت می گیرد که در گذشته نیز چندین بار هیات اداری گفته بود که با غیر حاضران دایمی طبق قانون برخورد می کند ؛ اما تاکنون این کار صورت نگرفته است.

در همین حال یک منبع در دارالانشای ولسی جرگه که نمی خواهد از او نامبرد شود به پژواک گفت که در حال حاضر بیش از یکصد سند تقنینی از جانب حکومت فرستاده شده که باید در شورای ملی طی مراحل شود.

او افزود:«کار در کمیسیون ها بسیار مهم است و باید در کمیسیون ها کار شدت پیدا کند تا اسناد تقنینی که به این جرگه مواصلت کرده است طی مراحل شود.»

رییس ولسی جرگه در اشاره به در خواست شماری از اعضای این جرگه که باید بعد از این روزهای شنبه نیز جلسات عمومی برگزار شود گفت:«اگر ما در کمیسیون ها آجندا برای جلسات عمومی داشته باشیم و کار در کمیسیون ها صورت بگیرد، ما برای برگزاری جلسات عمومی در روز شنبه هیچ مشکلی نداریم، اما زمانی که آجندا وجود نداشته باشد نمی توانیم جلسات عمومی را بیشتر بسازیم.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر