زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بالاى اخذ کرسى ریاست شرکت دولتی افغان گاز در جوزجان دعوا شده است

بالاى اخذ کرسى ریاست شرکت دولتی افغان گاز در جوزجان دعوا شده است

author avatar
17 Sep 2020 - 17:12
بالاى اخذ کرسى ریاست شرکت دولتی افغان گاز در جوزجان دعوا شده است
author avatar
17 Sep 2020 - 17:12

شبرغان(پژواک، ٢٧ سنبله ٩٩): دعوا بر سر اخذ کرسی ریاست شرکت دولتی افغان گاز بین دو ريیس در ولایت جوزجان باعث مناقشه فزیکی بین هواداران آنها شده است.

 انجنیر عبدالقیوم ريیس شرکت دولتی افغان گاز رييس برحال اين شرکت است اما ديروز ٢٦ سرطان شخصى بنام انجنیر آرین  مصمم به اين اداره رفت و خود را ريیس جدید اين رياست معرفى کرد اما اين کارش باعث مناقشه فزیکی بین هواداران آنها شده است.

بر مبنای اطلاعات واصله به آژانس خبرى پژواک، در این تنش برخی از کارگران جراحت برداشته و پولیس سه تن را در این مورد گرفتار نموده است.

انجنیر آرین  مصمم  که خود را ريیس جدید ریاست شرکت دولتی افغان گاز معرفی میکند به آژانس خبرى پژواک گفت:« حکم وزیر معادن و پترولیم را با خود دارم و ازماه سرطان سال جاری به طور رسمی مسوولیت این شرکت را عهده دار میباشم.»

 وی در ادامه افزود: « در این مورد موافقه مارشال عبدالرشید دوستم  را نیز گرفته ام و او نیز برایم گفته است که میتوانم کارم را به صفت رییس شرکت دولتی افغان گاز شروع کنم. »

 مصمم اضافه میکند که تاکید مارشال دوستم نیز روی این موضوع است که با احراز پست ریاست معاشات دوماهه نه صد مامور که بنابر کار شکنی های انجنیر عبدالقیوم ریيس پيشين این شرکت اجرا ناشده باقی مانده اجرا نماید.

آرین ریيس پيشين شرکت دولتی افغان گاز را متهم به فساد اداری کرده میگوید:« این مرد پول حق الخطر پنجاه کارگر را غرض حفظ موقف اداری اش برای مامورین وزارت معادن و پترولیم هدیه کرده است. »

 موصوف به این نکته نیز اشاره کرد که بنابر مدیریت ضعیف انجنیر قیوم ، پروسۀ گاز رسانی از تاریخ ششم حمل سالروان به جانب فابریکه کود و برق مزار شریف متوقف میباشد و نسبت تعلل کاری او کارگران و انجنیران این فابریکه از شش ماه به اینسو معاش نگرفته اند و به دولت نیز خسارات هنگفت مالی وارد شده است.

 وی اضافه کرد امروز انجنیر قیوم تعدادی از اقوامش را جمع کرده ، کارگران و مامورین ریاست شرکت دولتی افغان گاز را که به طرفداری من وارد دفتر شده بودند و بین آنها افراد مسلح غیر مسوول نیز موجود بوده مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

 اما انجنیر عبدالقیوم ريیس شرکت دولتی افغان گاز میگوید:«برخی از هواداران انجنیر آرین  مصمم ديروز ٢٦ سنبله به زور وارد دفتر کارم شده و با نقض مقررات دفتری ، عملا اصول را زیر پا کرده اند. »

او علاوه کرد که آرین یک مکتوبی را به حکم وزیر معادن و پترولیم مزین میباشد خود را به عنوان سرپرست شرکت دولتی افغان گاز معرفی میکند و این موضوع خشم برخی از کارگران و مامورین را برانگیخته است .

قیوم میگوید ، در حالیکه حکم ريیس دولت در این زمینه موجود است و در آن ذکر شده که معرفی سرپرست ادارات دولتی صرف از صلاحیت ریيس جمهور است .

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر