زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از سی میلیون تن رسید

مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از سی میلیون تن رسید

author avatar
18 Sep 2020 - 13:45
مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از سی میلیون تن رسید
author avatar
18 Sep 2020 - 13:45

کابل (پژواک، ۲۸ وږی ۹۹): رقم مبتلایان به بیماری کوید – ۱۹ در جهان به بیش از سی میلیون رسید و تا حال از اثر این بیماری ۹۴۰ هزار تن در جهان جان های شان را از دست داده اند.

بیماری کوید – ۱۹ در ماه قوس سال ۱۳۹۸ نخست در چین شیوع کرد و بعد از آن به سایر کشورهای جهان گسترش یافت.

پوهنتون جان هاپکنز امریکا نوشته است که تا حال رقم مبتلایان به بیماری کوید – ۱۹ در جهان به بیش از سی میلیون رسیده و تا حال از اثر این بیماری ۹۴۰ هزار تن در جهان جان های شان را از دست داده اند.

بر بنیاد معلومات منبع، بیشترین مبتلایان این بیماری و تلفات ناشی از آن در امریکا، هند و برازیل می باشند، اما موج تازه این ویروس کرونا در اروپا آغاز شده است.

همچنان گزارش های می رسانند که تا حال بیشترین مبتلایان در امریکا است و در این کشور ۱۹۷ هزار تن از اثر این بیماری فوت کرده اند، اما پس ماه جولای واقعات مثبت این بیماری رو به کاهش است.

بر بنیاد گزارش ها، شماری واقعات مثبت بیماری کوید – ۱۹ در هند به بیش از پنج میلیون و شمار جان باخته گان این بیماری به به حدود هشتاد هزار تن رسیده است و روزانه حدود ۹۰ هزار رویدادهای مثبت این بيماری در این کشور به ثبت می رسد.

همچنان در برازیل حدود چهار میلیون و چهارصد هزار تن به بیماری یادشده مصاب شده و از این میان ۱۳۴ هزار تن جان باخته اند و در ارجنتین تا حال ۶۰۰ هزار تن به این بیماری مبتلا شده اند.

به اساس معلومات وزارت صحت عامه افغانستان، تا دیروز در این کشور نزدیک به ۳۹ هزار واقعه مثبت این بیماری ثبت شده و از این میان بیش از ۳۲۵۰۰ تن صحت یاب شده و ١٤٣٦تن جان باخته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر