زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

به زودى کار ساخت يک شفاخانه صد بستر در غور آغاز مى گردد

به زودى کار ساخت يک شفاخانه صد بستر در غور آغاز مى گردد

author avatar
19 Sep 2020 - 15:58
به زودى کار ساخت يک شفاخانه صد بستر در غور آغاز مى گردد
author avatar
19 Sep 2020 - 15:58

فيروزکوه (پژواک، ٢٩ سنبله ٩٩): سرپرست وزارت صحت عامه از آغاز کار يک شفاخانه صد بستر براى بيماران کويد- ١٩ در اين ولايت خبر داد، گفت که به زودى دوا و کيت هاى صحى مورد نياز براى بيماران کويد نزده به اين ولايت مى فرستد.

احمد جواد عثمانی نامزد وزیر صحت عامه افغانستان در حالی که شماری از سناتوران ولایات غور و بادغیس و برخی از نماینده گان مردم در پارلمان کشور وی را همراهی می‌کردند، شام روز گذشته به ولایت غور آمده و در نشستى از ساخت اين شفاخانه خبر داد.

موصوف گفت، قرار است که به زودى کار ساخت اين شفاخانه آغاز و طى شش ماه تکميل و به بهره بردارى سپرده شود.

وزیر صحت عامه افغانستان در این سفرش از تلاش های خستگی ناپذیر کارکنان صحی در این ولایت قدردانی کرد و همچنان از فراهم کردن دوا، آموزش کارمندان صحی و آماده کردن آکسیجن کافی برای بیماران در این ولایت خبرداده است.

وى گفت: "من همین لحظه هدایت میدهم که سه کیت صحی عاجل که حداقل برای ١٥٠٠ مریض که عاجل، که میشه پیدا شود، از استاک وزارت صحت عامه فراهم کنند. تا اینکه به شفاخانه غور دوا فراهم میشود، دو ماه از تحویل خانه وزارت برای آنان دوا انتقال بدهند و همچنان آموزش کارمندان صحی یکی دیگر از اولویت ها است و فراهم کردن آکسیجن از داخل ولایت غور نیز هدایت دادم که دست به کار شوند."

فضل الحق احسان رئیس شورای ولایتی نیزاز توجه رهبری وزارت صحت نسبت به مردم غور استقبال کرده و خواستار توجه به ایجاد بخش جراحی در مراکز درمانی ولسوالی­ها، ساخت ساز تعمیرات برای مراکز درمانی، افزایش مراکز درمانی در شهر فیروزکوه و مشارکت کدرهای غوری در بخش های رهبری وزارت صحت شد.

وى افزود: "خواسته های مشروع مردم غور این است که کدرهای ولایت غور را در رهبری وزارت صحت عامه سهم دهید، توجه به ایجاد خدمات جراحی در ولسوالی های ولایت غور بخصوص چهارسده، پسابند، دولت یار، دولینه و شهرک، توجه به اعمار ساختمان های مراکز صحی، ایجاد سه مرکز صحی در شهر فیروزکوه، افزایش کارمندان صحی در غور و ایجاد بخش های گوش و گلو در شفاخانه ولایتی غور از خواست ها ما است."

وزیر صحت عامه در حالی به ولایت غور سفر کرده است که هم اکنون به گفته مسئولان محلی غور، صد هزار باشنده این ولایت غور به خدمات صحی دسترسی ندارند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر