زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رخدادهاى جداگانه در فارياب نزده کشته و زخمى برجا گذاشت

رخدادهاى جداگانه در فارياب نزده کشته و زخمى برجا گذاشت

author avatar
19 Sep 2020 - 14:07
رخدادهاى جداگانه در فارياب نزده کشته و زخمى برجا گذاشت
author avatar
19 Sep 2020 - 14:07

ميمنه (پژواک، ٢٩ سنبله ٩٩): منابع محلی در ولایت فاریاب می گویند که در جریان درگیری ميان نيروهاى امنيتى و طالبان مسلح، چهار طالب، دو فرد ملکی و دومنسوب امنیتی کشته شده اند، پنج طالب و چهار منسوب امنیتی زخم برداشتند اما طالبان تلفات افراد شانرا رد کردند.

رحمت الله قیصاری ولسوال قیصار به آژانس خبرى پژواک گفت که چاشت امروز دو مرد مسلح سوار بر یک موتر نوع سراچه که چادر زنانه به سر داشتند دو سرباز را در محوطه اداره ولسوالی قیصار تیرباران نموده و از ساحه فرار کردند.

وى گفت که در اين رویداد یک سرباز اردوی ملی جان باخت و یک پولیس زخم برداشت.

در همين حال عبدالکریم یورش مسوول مطبوعات پولیس فاریاب به پژواک گفت که شب گذشته طالبان بالای قریه کوهی حمله کردند، با مقاومت جدی رو به رو شده و با دادن چهار کشته و پنج زخمی عقب نشینی نمودند.

وى افزود که در جریان درگیری یک سرباز مفرزه و یک فرد ملکی به اثر اصابت مرمی طالبان جان باختند و سه نیروی منسوب  به مفرزه امنیت ملی زخم برداشتند.

اما محمد نادر سعیدی عضو شورای ولایتی که از قیصار است، با انتقاد از قطعات امنیتی می گوید که  طالبان شب گذشته بالای یگانه قریه باقی مانده قیصار حمله کردند، جنگ ساعت ها ادامه یافت و قطعات اردو، پولیس و قطعه خاص نظاره گر اوضاع بودند و به نیروهای خیزش مردمی و مفرزه امنیت ملی کمک نکردند.

سعیدی افزود که از تلفات طالبان اطلاع ندارد، اما یک سرباز مفرزه در جنگ کشته شده و یک زن از آتشباری ها، دلکفک شده و جان باخته و همچنان سه نیروی دیگر مجروح شدند.

وی همچنان اضافه کرد که طالبان شب گذشته یک مرد فقیر را که در برابر مزد، زمین مردم را آبیاری می کرد، در منطقه سر آسیاب تیرباران کردند.

يک منبع محلى طالبان در تماسى، تلفات افراد شانرا رد کرد و در مورد تیرباران کردن فرد غریب اظهار بی اطلاعی نموده افزود که افراد شان روز گذشته یک اربکی را در داخل بازار قیصار کشتند و سلاحش را گرفتند.

در همین حال در یک حادثه ترافیکی در مسیر شاهراه المار- قیصار یک مرد جان باخته و خانمش زخمى گردید.

سید عبدالمطلب مطهری مدیر اجرایی ولسوالی المار به پژواک گفت، که عصر دیروز فردی بنام کمال پهلوان با خانمش سوار بر موترسایکل از مرکز المار روانه منطقه میرشادی بودند که در مسیر شاهراه با یک موتر نوع فیلدر که از قیصاری راهی میمنه بود، برخورد نمود که در نتیجه پای نامبرده قطع و جان باخت و خانمش مجروح گردیده بود که به مزار شریف انتقال یافت.

وی گفت که راننده موتر فیلدر دستگیر شده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر