زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت دفاع آسیب رسیدن به افراد ملکی در حمله هوایی کندز را تحقیق می کند

author avatar
19 Sep 2020 - 22:11
author avatar
19 Sep 2020 - 22:11

کندز (پژواک، ٢٩ سنبله ٩٩):  وزارت دفاع ملی می گويد که  براساس معلومات ابتدایی درحمله هوایی کندز به افراد ملکی آسیب نرسیده است؛ اما وزارت دفاع ملی ادعای آسیب رسیدن به افراد ملکی را تحقیق و بررسی می کند و نتایج بررسی هایش را با مردم شریک خواهند ساخت.

قبل ازین منابع امنیتی و مردم محل درین ولایت گفته بودند که که در حمله هوایی نیروهای امنیتی در ولسوالی خان آباد کندز ۲۰ تن از افراد ملکی کشته و زخمى شده اند.

در یک خبرنامه که از طرف وزارت دفاع منتشر شده آمد هاست، پیش از چاشت امروز طالبان بالای پوسته های نیروهای ملی دفاعی و امنیتی در منطقه ی «نیکپای سید رمضان» ولسوالی «خان آباد» کندز حمله کردند.

منبع افزوده است،  نیروهای افغان در چارچوب حالت دفاع فعال، حمله متقابل انجام داده که در نتیجه، بیش از ۳۰ طالب به شمول دو قومندان شان به نام های  «قاری عبدالرازق» و «معاون مولوی عباس»  کشته شدند و ۸ تن دیگر به شمول دو قومندان طالبان به نام های «فیضانی» و «قاری ابراهیم» مشهور به «حظیفه» زخمی گردیده اند.

در خبرنامه آمده است، همچنان، ۴ موتر تیز رفتار و ۸ موتر سایکل دشمن با مقدار زیاد از سلاح و مهمات شان تخریب گردیده است.

وزارت دفاع ملی افزوده است، براساس معلومات ابتدایی در این رویداد به افراد ملکی آسیب نرسیده است؛ اما وزارت دفاع ملی ادعای آسیب رسیدن به افراد ملکی را تحقیق و بررسی می کند و نتایج بررسی هایش را با مردم شریک خواهند ساخت.

ما یک منبع امنیتی در کندز که نمیخواهد نام از وی برده شود، بدون ارايه جزئيات به آژانس خبرى پژواک گفت که در حمله هوایی نیروهای امنیتی که چاشت امروز (٢٩ سنبله) در ولسوالی خان آباد کندز انجام شد، ۲۰ تن از افراد ملکی کشته و زخمى شده اند.

در همين حال ذبيح الله مجاهد يک تن از سخنگويان گروه طالبان مى گويد که چاشت امروز طیارات حکومت در قریه سید رمضان (نیکپای) ولسوالی خان‌آباد ولایت کندوز خانه‌‌های مردم ملکی را بمباردمان کردند.

وى افزود: «در جريان اين حملات  ۲۳ تن از افراد ملکی به شمول زنان و کودکان به شهادت رسیدند و ۱۷ تن زخمی شدند و تعداد زیادی خانه‌های مردم تخریب گردید.»

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر