زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت صحت عامه از شیوع موج دوم ویروس کرونا در فصل زمستان هشدار داد

وزارت صحت عامه از شیوع موج دوم ویروس کرونا در فصل زمستان هشدار داد

author avatar
19 Sep 2020 - 17:22
وزارت صحت عامه از شیوع موج دوم ویروس کرونا در فصل زمستان هشدار داد
author avatar
19 Sep 2020 - 17:22

هرات (پژواک، ۲۹ سنبله، ۹۹): سرپرست وزارت صحت عامه از شدت ویروس کرونا در فصل زمستان نسبت به فصل گرما هشدار داده و می گوید که امکان قوی وجود دارد که با سرد شدن هوا موج دوم کرونا شیوع کند.

احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه که امروز بخاطر بررسی شفاخانۀ کووید-۱۹ شیدایی و تقدیر از داکتران به هرات آمده است، در یک نشست خبری ظاهر شد و از موج دوم شیوع ویروس کرونا در فصل زمستان هشدار داد.

وی سردی هوا، افزایش بیماری ریزش‌های موسومی و آلودگی هوا را از عوامل تهدید کنندۀ افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فصل زمستان دانسته و گفت که مبارزه با کرونا هنوز هم از اولویت های حکومت به شمار می رود.

موصوف با بیان اینکه بررسی‌های انجام شده در کشورهای اروپایی و امریکایی نشان می­دهد که شدت ویروس کرونا در فصل زمستان بیش­تر از فصل گرما است، می گوید: «به همین دلیل امکان قوی وجود دارد که ما با موج دوم ویروس کرونا مواجه شویم.»

عثمانی همچنان از آمادگی ها برای مبارزه با ویروس کرونا در فصل زمستان در کشور خبر داد و گفت که نسبت به اوج نخست ویروس کرونا در موج دوم آمادگی های بیشتر روی دست گرفته شده است.

سرپرست وزارت صحت عامه با اشاره به این که برای مبارزه با موج نخست ویروس کرونا در هر ولایت یک و دو مرکز مبارزه با این ویروس فعالیت داشت؛ اما درموج دوم که در حال شیوع است، ۳ هزار و ۴۰۰ مرکز تداوی بیماران کرونا از طریق مؤسسات غیردولتی در سطح شهرها، ولسوالی ها و روستاها فعالیت دارند.

او علاوه کرد: «با استفاده از تجارب کشورهای دیگر ما در تمام شفاخانه های خود واحدهای تجرید را آماده ساختیم، کابل را برای تان مثال می­زنم که درشفاخانه رابعه بلخی، استقلال و ملالی واحدهای کووید-۱۹ جورشده که مریضانی که مشکل نسایی ولادی داشته باشند و درعین زمان کرونا باشند تحت مراقبت قرار می­دهند و همین گونه در تمام ولایات و در تمام شفاخانه ها واحد های تجرید را آماده ساختیم.»

وزارت صحت عامه از شیوع موج دوم کرونا در کشور، در حالی خبر می دهد که مسئولان صحی در هرات می گویند که در هفته های اخیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزایش نسبی یافته است.

عبدالحکیم تمنا رئیس صحت عامه هرات می گوید که از دو هفته بدینسو، آمار واقعات جدید ویروس کرونا بگونه خفیف افزایش و تعداد مریضان بستری نیز بالا رفته است و امروز هم ۸۰ مریض بستری موجود است.

با این حال وزارت صحت عامه از مردم می خواهد که به خاطرجلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا حتمن ماسک بپوشند.

تاکنون ۳۸ هزار ۹۱۹ تن در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این میان، یک هزار و یکهزار ۴۳۷ تن جان باخته و ۳۲ هزار و ۵۷۶ تن شان صحت یاب شده اند.

این در حالی است که به منظور جلوگيرى از شيوع ويروس کرونا در شهرکابل حکومت به تاریخ (۹حمل) در گشت و گذار محدویت وضع کرد،برخى ادارات دولتى وغيردولتى و مراکز تعليمى وتحصيلى غيرضرورى را مرخص نمود و فعاليت هاى هوتل ها و رستورانت ها نيز متوقف ساخت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر