زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اردوی ملی در ٦ماه گذشته، ۴۷۷۶ ماین  راکشف و خنثی  کرده اند

اردوی ملی در ٦ماه گذشته، ۴۷۷۶ ماین راکشف و خنثی کرده اند

author avatar
20 Sep 2020 - 10:48
اردوی ملی در ٦ماه گذشته، ۴۷۷۶ ماین  راکشف و خنثی  کرده اند
author avatar
20 Sep 2020 - 10:48

کابل(پژواک، ۳۰ سنبله ۹۹): وزارت دفاع ملی می گوید، نیروهای دفاعى و امنيتى در شش ماه نخست سال روان، ۴۷۷۶ ماین جاسازی شده را در ولایات مختلف کشف و خنثى و از کشته وزخمى شدن هزاران تن جلوگیری کرده اند.

در خبرنامه ی دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع ملی  که امروز به نشر رسیده، آمده است که این تعداد ماین ها توسط طالبان در ساحات مسکونی، راه های رفت و آمد مردم، جاده ها و شاهراه های عمومی بسیاری از ولایت های کشور جاسازی گردیده بود که در اثر سعی و تلاش نیروهای دفاعی و امنیتی کشف و خنثی گردیده اند.

وزارت دفاع ملی افزوده است: «در حالی­که طالبان با استفاده از ماین های کنار جاده ای و مواد انفجاری به هموطنان ما آسیب می رسانند، نیروهای ملی دفاعی و امنیتی جان خود را به خطر انداخته، این ماین ها را کشف و خنثی ساخته و جان و مال افغان ها را حفاظت می کنند.»

 مسئولان این وزارت گفته اند که ماین ها و مواد انفجاری طالبان در کنار آسیب رساندن به افراد ملکی، در بسیاری از ولایت ها به جاده ها، شاهراه های عمومی و زیربناهای کشور نیز سخت آسیب رسانیده است.

به گفته منبع، با کشف و خنثی سازی ۴۷۷۶ ماین در طول شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ هجری خورشیدی، جان هزاران تن از افراد ملکی بی­گناه نجات داده شده و در ضمن از آسیب رسیدن و تخریب صدها کیلومتر جاده ها و صدها پل و پلچک نیز جلوگیری شده است.

وزارت دفاع ملی، کارگیری از ماین ها را خلاف تمام قوانین بشری و جنگی  دانسته؛ اما می گوید، متاسفانه که  استفاده از این گونه ماین ها و مواد انفجاری جزء تکتیک جنگی طالبان مى باشد.

این در حالی است که اخیراً حملات انتحاری، انفجاری و ماین گذاری در کشور افزایش پیدا کرده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر