زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئيس جمهورغنى: در گفتگوهای صلح میان افغانان بايد از نظام جمهوریت پشتیبانی صورت گيرد

رئيس جمهورغنى: در گفتگوهای صلح میان افغانان بايد از نظام جمهوریت پشتیبانی صورت گيرد

author avatar
20 Sep 2020 - 18:02
رئيس جمهورغنى: در گفتگوهای صلح میان افغانان بايد از نظام جمهوریت پشتیبانی صورت گيرد
author avatar
20 Sep 2020 - 18:02

باميان(پژواک، ٣٠ سنبله ٩٩): رئيس جمهورغنى درسفرش به باميان برحفظ آثارتاريخى وچشم اندازهاى طبيعى اين ولايت تاکيد کرد وگفت، که امنیت شاهراه ها بايد تامين گردد،از اخاذی های دشمن جلوگيرى شود وتغییرات در قوماندانی های امنیه بر اساس معیار و شایستگی صورت گيرد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز در راس یک هیات عالی رتبه دولتی به منظور بررسی وضعیت عمومی ولایت بامیان، به آن ولایت سفر نمود.

در این سفر رئیس جمهور را امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی و شمار دیگری از اراکین بلند رتبه دولتی، همراهی می کردند.

رئیس جمهور پس از مواصلت به میدان هوایی شهید مزاری، از سوی والی و سایر مسئولین محلی و اعضای شورای ولایتی مورد استقبال قرار گرفت.

 سپس جلسه فوق العاده امنیتی رهبری حکومت که در آن مشاور امنیت ملی و مسئولین سکتور امنیتی نیز حضور داشتند، برگزار شد.

در این جلسه وضعیت عمومی امنیتی کشور مورد بررسی قرار گرفت و روی پلان گذاری های امنیتی، عملیات ها، دفع تهدیدات دشمن، چالش ها و ظرفیت های موجود ارگان های امنیتی و دفاعی، بحث صورت گرفت.

مسئولین ارگان های امنیتی و دفاعی ضمن اینکه در خصوص تعبیه قوت ها گزارش شان را ارائه کردند، خواهان گسترش حکومتداری و عرضه خدمات بیشتر به سطح ولسوالی ها شدند.

رئیس جمهور غنی با تاکید به اولویت های امنیتی و دفاعی، گفت : (باید در زمینه حفاظت از مردم و تامین امنیت پروژه های انکشافی توجه جدی مبذول گردد و برنامه های اصلاحی و انکشافی ارگان های امنیتی و دفاعی مورد تطبیق قرار گیرد.)

رئیس جمهور همچنان بر تامین امنیت شاهراه ها، جلوگیری از اخاذی های دشمن، تغییرات در قوماندانی های امنیه بر اساس معیار و شایستگی تاکید کرده، گفت: آن عده منسوبین امنیتی و دفاعی که در اجراات شان از خود شایستگی نشان داده اند، تقدیر شوند.

خبرنگار پژواک درولايت باميان گزارش مى دهد که رییس جمهور غنی در نشستی در جمعی از بامیانی‌ها از پروژه های ملی در حال کار سرک های دوشی- بامیان، دره ‌صوف- بامیان و انتقال خط برق ۲۲۰ کیلوولت یاد کرد و گفت که انتقال خط برق ۲۲۰ کیلو ولت و ایجاد شهرک صنعتی در بامیان ضرورت جدی به شمار می رود .

رییس جمهور غنی هم‌ چنان از اهمیت آثار تاریخی و چشم انداز های طبیعی بامیان یاد کرد و بر حفظ این آثار به هدف توسعه‌ٔ صنعت گردشگری تأکید کرد.

وى از بامیانی ها خواست که در گفتگوهای صلح میان افغانان از نظام جمهوریت پشتیبانی کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر