زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

فارياب مقام اول مسابقات جوجيتسوميان ورزشکاران ٨ ولايت را بدست آورد

فارياب مقام اول مسابقات جوجيتسوميان ورزشکاران ٨ ولايت را بدست آورد

author avatar
20 Sep 2020 - 17:42
فارياب مقام اول مسابقات جوجيتسوميان ورزشکاران ٨ ولايت را بدست آورد
author avatar
20 Sep 2020 - 17:42

ميمنه(پژواک، ٣٠ سنبله ٩٩): مسابقات ورزشی "کومبت جوجیتسو" بین ورزشکاران ۸ ولایت از چهار زون کشور در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب برگزار شد.

عبدالوهاب مجیدی آمر اداره تربیت بدنی و سپورت فاریاب به اژانس خبرى پژواک گفت که سومین دور مسابقات جوجیتسو به ابتکار فدراسیون جوجیتسوی فاریاب در سالون کنفرانس پوهنتون فاریاب در شهر میمنه برگزار شد که ورزشکاران ولایات بلخ، بادغیس، هرات، غور، بامیان، دایکندی و ننگرهار شرکت داشتند.

وى مى گويد که فاریاب با ۱۴ بُرد مقام اول، بلخ و ننگرهار با دو دو برد دوم و بادغیس با یک برد مقام سوم را کسب کردند.

مجیدی گفت که  مصارف میزبانی مسابقه از جانب نقیب الله فایق والی فاریاب، سید مامون گهریک رییس اداره مبارزه با حوادث و عبدالمنان قاطع عضو شورای ولایتی صورت گرفته است.

وی، نبود جای مناسب و جمنازیوم برای برگزاری مسابقات را از چالش و مشکلات اساسی ورزشکاران فاریاب عنوان نموده افزود:"در سطح فاریاب جمنازیوم وجود ندارد که مسابقات رشته های مختلف ورزشی برگزار شود ناچار شدیم از رئیس پوهنتون خواستیم تا سالون کنفرانس شانرا در اختیار ورزشکاران قرار دهد  تا مسابقه امروزی دایر شود."

آمر تربیت بدنی فاریاب همچنان از پولیس فاریاب شکایت نموده گفت که بین پرسونل حوزه اول و حوزه چهار در دروازه پوهنتون برخورد مسلحانه صورت گرفت فیر های هوایی کردند تماشاچیان فرار نمودند، تیم صحی ساحه را ترک کردند به خبرنگاران تلویزیون ملی اجازه ورود داده نشد و بزرگترین و پرشکوه ترین برنامه ورزشی  اخلال گردید.

عبدالصبور رحیمی رییس فدراسیون جوجیتسوی زون شمال می گوید که سومین بار است که فاریاب مسابقه جوجیتسو را بین ولایات میزبانی می کند.

رحیمی گفت که در سطح ولایت فاریاب پنج کلپ رشته جوجیتسو با بیش از ۵۰۰ ورزشکار فعالیت می کند، اما نبود جمنازیوم، وسایل ورزشی، امکانات مالی و عدم تشویق از سوی مقامات مرکزی آنانرا مایوس ساخته است با مشکلات زیاد دست پنجه نرم میکنند.

وی افزود که با وجود مشکلات و چالش های یاد شده ورزشکاران جوجیتسو در فاریاب توانستند از مسابقات قیرغیزستان و ترکمستان مدال های طلا به دست آورند و در برنامه المپیا کشور اندونیزیا شرکت نمایند در صورت که حکومت تشویق و حمایت کنند افتخارات زیادی به افغانستان کسب می کنند.

محمد آصف باشنده شهر میمنه از برگزاری مسابقه ورزشی بخصوص بین ولایت اظهار خوشی نموده می گوید که جنگ و نا امنی ها سبب شده که همه به مثابه یک زندانی در شهر زندگی کنند، سرگرمی درست و محل تفریح وجود ندارد چنین مسابقات به مردم روحیه می بخشد و در عین حال بین مردمان ولایات کشور روابط برقرار گردیده همدلی به وجود می آید.

اما وی از برخور مسلحانه پولیس حوزه اول و حوزه چهارم شهرفارياب متاثر شده می گوید که، این نیروهای به جای تامین امنیت مردم، برنامه های خوشی شانرا اخلال می کنند باید عاملین آن مجازات و عبرتی برای دیگران باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر