زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

​چين به ارزش ٥٥٠ مليون افغانى مواد غذايى به افغانستان کمک کرد

​چين به ارزش ٥٥٠ مليون افغانى مواد غذايى به افغانستان کمک کرد

author avatar
20 Sep 2020 - 15:11
​چين به ارزش ٥٥٠ مليون افغانى مواد غذايى به افغانستان کمک کرد
author avatar
20 Sep 2020 - 15:11

کابل (پژواک، ٣٠  سنبله ٩٩): جمهوری خلق چین، به آسیب دیدگان حوادث طبیعی اخیر در افغانستان، به ارزش ۵۵۰ میلیون افغانی بیش از ۵ هزار تُن مواد غذایی کمک می کند.

تفاهمنامه این کمک، امروز یکشبنه میان غلام بهاء الدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث و وانگ یو، سفیر جمهوری خلق چین در افغانستان امضاء شد.

غلام بهاء الدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث  امروز در مراسم امضاى این تفاهم نامه گفت، ۱۲۸۴ تُن از این محموله کمکی را گندم و۳۹۸۲ تُن دیگر را برنج چینایی تشکیل می دهد و ارزش مجموعی آن به ۵۵۰ میلیون افغانی می رسد.

او تأکید کرد، کمک های تازه جمهوری خلق چین که روند انتقال آن از چین به مقصد افغانستان آغاز شده است، به سراسر افغانستان انتقال خواهد یافت وبه گونه شفاف به آسیب دیدگان حوادث طبیعی، توزیع خواهد شد.

در همین حال، وانگ یو، سفیر جمهوری خلق چین، گفت که کشورش از سال ۲۰۱۸ بدینسو در چارچوب کمک به آسیب دیدگان حوادث طبیعی در افغانستان، به ارزش ۲۰ میلیون دالر مواد غذایی و مواد اولیه کمک کرده است.

او همچنان اضافه کرد که جمهوری خلق چین به ارزش ۶ میلیون دالر وسایل طبی وکیت های تشخیصیه ویروس کرونا را نیز به افغانستان مساعدت کرده است.

قابل ذکر است به دلیل تغییرات اقلیمی، ۱۵ ولایت افغانستان اخیرا گواه باران های شدید وسرازیر شدن سیلاب ها بود که افزون بر تلفات جانی، خسارات هنگفت مالی نیز برجا گذاشت.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر