زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بیجا شدگان ناشی از جنگ ها در فاریاب: کمک نمی خواهم امنیت می خواهیم

بیجا شدگان ناشی از جنگ ها در فاریاب: کمک نمی خواهم امنیت می خواهیم

author avatar
21 Sep 2020 - 17:51
بیجا شدگان ناشی از جنگ ها در فاریاب: کمک نمی خواهم امنیت می خواهیم
author avatar
21 Sep 2020 - 17:51

ميمنه(پژواک، ٣١ سنبله ٩٩): براى بيش از ١٧٠ خانواده بیجا شده ناشی از جنگ در فارياب درحالى کمک هاى غذايى صورت گرفت که آنان آنرا کافى نمى دانند وخواستار تامين امنيت در محلات شان شده اند.

قابل ذکر است که از يک ماه به اين طرف از ولسوالى هاى قیصار و خواجه سبزپوش به دليل درگيرى هاى شديد ميان نيروهاى امنيتى و طالبان مسلح، ده ها خانواده به شهر ميمنه پناه برده اند.

امروز ٣١ سنبله از سوى سازمان غذايى جهان (دبليو اف پى)و صندوق وجهى ملل متحد براى کودکان (يونسف) کمک هاى غذايى و غير غذايى صورت گرفت.

 عبدالمقیم راسخ معاون مقام ولایت فاریاب هنگام توزیع کمک ها گفت که در جریان حملات طالبان در مناطق مختلف ولسوالی قیصار و همچنان بخاطر آغاز عملیات بازگشایی شاهراه در ولسوالی خواجه سبزپوش شمارى از مردم بیجا شده در شهر میمنه و ساحات دیگر پناه برده اند که رهبری ولایت با توظیف شش تیم سعی دارد از طريق سروى آمار بی جا شده گان را تثبیت و کمک های لازم را انجام دهد.

وى افزود که امروز برای ١٣٣ فامیل بیجا شده قیصار و ٤١ فامیل از ولسوالی خواجه سبرپوش از طریق دفتر دبلیو اف پی مواد غذایی براى هر خانواده شامل دو بوری آرد، دو قطی ٥ لیتره روغن، دال نخود و بیسکویت توزيع شد.

 همچنان او مى گويد که از سوی دفتر حمایه اطفال نيز بسته هاى غیر غذایی شامل  ١٧ قلم چون کمپل های طفلانه و بزرگ، سیت های آشپزخانه و حمام و برخی اجناس دیگر براى خانواده هاى يادشده توزیع شد و این روند همچنان ادامه دارد.

اما بیجا شده گانی که از مساعدت های امروزی مستفید شدند با آنکه از کمک کنندگان قدردانی می کنند؛ اما چنین کمک ها را کافی نداسته تاکید می کنند که دولت امنیت قریه های شانرا تامین کند تا آنان به خانه و کاشانه خود برگردند و دست گدایی به هر سو دراز نشود.

حلیم بای از ولسوالی خواجه سبزپوش از کمک های امروزی حکومت اظهار خوشی نموده گفت که طی یک ماه اخیر اولین کمک دولت و موسسات است که برایش صورت گرفت.

اما چهار ارباب مناطق کوسه قلعه ، ینگی قلعه، دهنو به پژواک مراجعه نموده از بی توجهی حکومت و بی تفاوتی موسسات شکایت نموده گفتند که، بیش از یکماه میشود دولت عملیاتی را برای بازگشایی شاهراه آغاز کرده، جنگ شدید صورت گرفت هزاران خانواده بیجا گردیدند کسانی که امکانات داشتند در شهر میمنه و آنانی که شناخت و معرفت و چیزی نداشتدن در دشت های سوزان بدون آب و نان آواره و سرگردان اند.

استاد عبدالرشید یکی از موسفیدان خواجه سبزپوش می گوید، حکومت عملیات در وقتی راه اندازی کرده که، فصل برداشت حاصل کشت کار دهاقین و باغداران بود که مردمان محل از این طریق نفقه خانواده های شانرا تامین می کنند که همه از بین رفت و فاسد شد.

وی افزود که، بیش از یکماه از عملیات سپری شده کدام دستاوردی ندارند به جز از چند قریه که به دست دولت افتاده فصل خزان و سرما فرا رسید مردم در میدان و در زیر خمیه ها درختان زندگی می کنند باید سرنوشت منطقه و مردم روشن شود که در دشت ها بمانند یا عملیات ختم میشود به خانه های شان برگردند.

آنها تاکيد دارند که حکومت به تامين امنيت مناطقى توجه کند که مردم از آن بيجا شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر