زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

زنان در دايکندى: ما صلح می‌خواهیم، حفظ نظام جمهوریت خط سرخ ما است

زنان در دايکندى: ما صلح می‌خواهیم، حفظ نظام جمهوریت خط سرخ ما است

author avatar
21 Sep 2020 - 16:45
زنان در دايکندى: ما صلح می‌خواهیم، حفظ نظام جمهوریت خط سرخ ما است
author avatar
21 Sep 2020 - 16:45

نيلى(پژواک، ٣١ سنبله ٩٩): شمارى از زنان در دايکندى دريک راهپيمايى ضمن حمايت از گفتگوهاى صلح به حفظ نظام جمهورى، حقوق و آزادى هاى زنان در جريان گفتگوهاى صلح تاکيد کردند.

اين درحالى است که امروز ٣١ سنبله (٢١سپتمبر) مصادف با روز جهانى صلح مى باشد که در اکثر کشورهاى جهان از اين روز تجليل به عمل مى آيد.

در افغانستان نيز درمرکز و شمارى از ولايت هاى کشور از اين روز بزرگداشت به عمل آمد و مردم از طرفين درگير جنگ خواستار توافق به صلح و آتش بس شدند.

شمارى از زنان در شهر نيلى دايکندى نيز طى راه پيمايى ، ضمن حمايت شان از گفتگوهاى صلح،  شعارهاى (ما صلح می‌خواهیم، نظام جمهوریت خط سرخ ماست، دست آوردهای زنان حفظ شود، قربانیان جنگ خواهان صلح) را سردادند.

فاطمه اکبری يک تن از فعالان حقوق زن و معاون اجتماعی مقام ولايت دایکندی در اين راهپيمايى حمایت زنان این ولایت از گفتگوهاى صلح را بيان کرد.

وى به آژانس خبرى پژواک گفت :‌» نظام جمهوریت خط سرخ ما است، هیچ گاه ما به عقب بر نمی‌گردیم ، امارت اسلامی را مردم به پردگاه فرستاده و بالایش خط سیاه کشیده اند،  امروز از دور ترین گوشه و روستای افغانستان، زنان افغان خواهان نظام جمهوریت و صلح پایدار می‌باشند .»

همچنان رقیه راسخ يک تن ديگر از فعالين حقوق زن در اين ولايت مى گويد ‌»قانون اساسی متضمن تمام حقوق و امتیازات اتباع افغانستان، به ویژه زنان است، باید حفظ گردد، خواست ما از تيم هاى مذاکره کننده صلح بین الافغانی این است که موقف و جایگاه قربانیان جنگ در افغانستان را در اولویت گفتگو های شان قرار دهند.»

اشتراک کنندگان اين راهپيمايى خواستار آتش بس فورى و پايان دادن به خشونت ها شده گفتند که هرقدر طرفين مذاکره کننده زودتر به توافق برسند، خير همه در آن نهفته است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر